رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387722

استقبال مقام اطلاعاتی آمریکا از توافق روسیه و ترکیه درباره «ادلب»

ساعت24-مدیر «آژانس اطلاعات دفاعی» آمریکا ضمن استقبال اعلام توافق روسیه و ترکیه درباره ایجاد یک منطقه غیرنظامی در استان ادلب سوریه، این توافق را «دلگرم‌کننده» خوانده است.

به دنبال اعلام توافق رؤسای جمهور روسیه و ترکیه درباره ایجاد یک منطقه غیرنظامی مدیر یکی از سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا درباره این توافق و آینده سوریه اظهارنظر کرد.

سپهبد «رابرت اشلی» مدیر «آژانس اطلاعات دفاعی» آمریکا ساعاتی پس از اعلام توافق «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان در نشست سوچی درباره ادلب سوریه، او در نشستی به میزبانی «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملی» این کشور، از این توافق استقبال کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای از توافق بر سر ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب سوریه خبر داد و گفت: «قرار شد که تا ۱۵ دسامبر یک منطقه غیرنظامی با وسعت ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مربع بین مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه ایجاد شود.»

به گزارش «واشنگتن فری بیکن»، اشلی این توافق را «دلگرم‌کننده» خواند و گفت که آمریکا از نزدیک خبرهای مربوط به ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب را دنبال می‌کند.

مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا تصریح کرد: «به نظر من، بحث‌هایی که آنها (روسیه و ترکیه درباره سوریه) دارند، این پتانسیل را دارد که ما شاهد چیزی باشیم که کمتر روی ما تاثیر بگذارد. ما خواهان مذاکره و دیدارهای گروه‌های مختلف و توافق آنها برای حصول به راه‌حلی به منظور شروع صلح هستیم».

این مقام ارشد واشنگتن درباره انگیزه‌های سیاسی پشت توافق روسیه و ترکیه هشدار داد و بلافاصله پای ایران را وسط کشید.

او با این ادعا که روسیه و ایران در حال اعمال قدرت به منظور دریافت اهرم نفوذ در «آینده رژیم سوریه» هستند، گفت: «برای همه کسانی که درگیر (در سوریه) هستند، این سوال واقعا مطرح است که بعد از پایان یافتن درگیری‌ها دورنمای (سوریه) چه شکلی خواهد داشت؟»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها