رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387822

پنتاگون: تل‌آویو پیش از حمله به «لاذقیه» به ما اطلاع نداده بود

ساعت24-سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه گفت، رژیم صهیونیستی «مستقلانه» عمل می‌کند و پیش از حمله به لاذقیه به آمریکا خبر نداده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گفت واشنگتن از تصمیم تل‌آویو برای حمله هوایی به اهدافی در «لاذقیه» سوریه اطلاعی نداشته و در جریان این حمله قرار نگرفته است.

به نوشته پایگاه «نشنال»، سرهنگ «سین رایان» سخنگوی ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در عراق و روسیه روز سه‌شنبه از تماسی از بغداد در مورد حمله رژیم صهیونیستی به لاذقیه و سقوط مرگبار یک فروند هواپیمای شناسایی ارتش روسیه، گفت: «آن‌ها مستقلا عمل می‌کنند و جزئی از سیستم ارتباطی ائتلاف ما نیستند.»

بامداد سه‌شنبه چهار فروند جنگنده «اف-۱۶» ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با انتقال موشک‌های ایرانی به حزب‌الله لبنان، نقاطی در لاذقیه سوریه را هدف قرار دادند. همزمان با این حملات یک فروند هواپیمای شناسایی ارتش روسیه با ۱۴ سرنشین بر فراز سواحل شرقی مدیترانه از صفحه رادار محو شد.

وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه این هواپیما در جریان دفاع ارتش سوریه از خود هدف قرار گرفته، تل‌آویو را به ارتکاب «اقدامات تحریک‌آمیز عامدانه» متهم کرده و حق «پاسخ حساب‌شده» به اقدامات تل‌آویو را برای خود محفوظ دانسته است.

به گفته مسکو، ارتش رژیم صهیونیستی تنها چند دقیقه پیش از آغاز حمله تصمیم خود را به روسیه اعلام کرده و در نتیجه هواپیمای روس فرصت کافی برای دور شدن از منطقه درگیری را نداشته و در میانه تبادل آتش میان طرفین هدف قرار گرفته و سقوط کرده است. تمام سرنشینان این هواپیما کشته شده‌اند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها