رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387851

با اسکناس‌های جدید یورو آشنا شوید+تصاویر

ساعت24-بانک مرکزی اروپا اعلام کرد اسکناس‌های جدید ۱۰۰ و ۲۰۰ یورویی از ماه می سال آینده جایگزین اسکناس‌های فعلی خواهند شد.

به گزارش دویچه وله، این اسکناس‌های جدید دارای آخرین استانداردهای غیرقابل جعل بودن هستند و در اندازه‌های باریک‌تری چاپ خواهند شد. قرار است از ماه می سال ۲۰۱۹ این اسکناس‌ها در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو وارد چرخه گردش مالی شوند.

۲۰۰ یورویی جدید

بانک مرکزی اروپا از اسکناس‌های جدید در مقر خود در شهر فرانکفورت آلمان رونمایی کرده است. به مانند سایر اسکناس‌های نسل دوم اروپایی که از سال ۲۰۱۳ معرفی شدند، اسکناس‌های جدید نیز دارای هولوگرام‌های مختلفی خواهند بود. این اسکناس‌ها دارای خصوصیاتی نظیر هولوگرام‌های کوچک از نمادهای یورو هستند که جعل آن‌ها را بسیار دشوار می‌سازد.

۱۰۰ یورویی جدید

در اسکناس‌های جدید ارتفاع کم شده است و با ارتفاع اسکناس‌های ۵۰ یورویی یکسان شده است. در نتیجه تنها خصیصه ظاهری متفاوت این دو اسکناس جدید از اسکناس ۵۰ یورویی در عرض آن‌ها است. یویس مرش از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا گفت که اروپایی‌ها کماکان مایل به استفاده از اسکناس‌های کاغذی هستند. اسکناس‌ها انحصاری ترین روش پرداخت هستند چرا که نیاز به تجهیزات خاصی ندارند و برای همه افراد در دسترس هستند.

۱۰۰ یورویی قدیمی

با این حال حدود یک میلیون دستگاه خودپرداز در ۱۹ کشور منطقه یورو باید خود را با اسکناس‌های جدید تا پیش از ورودشان به چرخه مالی یورو تطبیق دهند. اسکناس‌های قدیمی کماکان معتبر هستند اما به تدریج از چرخه مبادلات کنار گذاشته خواهند شد.

۲۰۰ یورویی قدیمی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها