رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387854

واکنش وزیر دفاع آمریکا به سقوط هواپیمای روس در سوریه

ساعت24-«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا گفت که ساقط شدن یک هواپیمای شناسایی ارتش روسیه در جریان دفاع ارتش سوریه از خود در برابر جنگنده‌های اسرائیلی، سبب پیچیدگی اوضاع می‌شود.

جیمز متیس
در اولین واکنش رئیس پنتاگون به کشته شدن ۱۵ نظامی ارتش روسیه در جریان دفاع سوریه از خود در برابر جنگنده‌های اسرائیلی، او به اظهارنظر درباره تاثیر این موضوع بر روابط دمشق با مسکو پرداخته است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جیمز متیس» گفته است که ساقط کردن یک هواپیمای نظامی روسیه توسط نیروهای ارتش سوریه، روابط بین بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با دولت روسیه را پیچیده می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا و رئیس پنتاگون البته تاکید کرد که این موضوع، «روی آنچه که ائتلاف به رهبری آمریکا در مقابله با داعش در سوریه انجام می‌دهد، تاثیر نداشته است».

وی در صحبت‌های کوتاهی با خبرنگاران گفت که این اتفاق به ما دلیل آمریکا برای حمایت از تلاش‌های سازمان ملل به منظور پایان دادن به جنگ و درگیری در سوریه را یادآوری می‌کند.

بامداد سه‌شنبه چهار فروند جنگنده «اف-۱۶» ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با انتقال موشک‌های ایرانی به حزب‌الله لبنان، نقاطی در لاذقیه سوریه را هدف قرار دادند. همزمان با این حملات یک فروند هواپیمای شناسایی ارتش روسیه با ۱۴ سرنشین بر فراز سواحل شرقی مدیترانه از صفحه رادار محو شد.

وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه این هواپیما در جریان دفاع ارتش سوریه از خود هدف قرار گرفته، تل‌آویو را به ارتکاب «اقدامات تحریک‌آمیز عامدانه» متهم کرده و حق «پاسخ حساب‌شده» به اقدامات تل‌آویو را برای خود محفوظ دانسته است.

به گفته مسکو، ارتش رژیم صهیونیستی تنها چند دقیقه پیش از آغاز حمله تصمیم خود را به روسیه اعلام کرده و در نتیجه هواپیمای روس فرصت کافی برای دور شدن از منطقه درگیری را نداشته و در میانه تبادل آتش میان طرفین هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها