رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387863

دعوت کره شمالی از کارشناسان خارجی برای برچیدن دائمی سایت‌های موشکی

ساعت24-کره شمالی موافقت کرده است تا تاسیسات موشکی خود را با حضور کارشناسان خارجی به طور دائمی از بین ببرد.

خبر
به گزارش رویترز، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت: کره شمالی موافقت کرده است تا تاسیسات مهم موشکی خود را با حضور کارشناسان خارجی به طور دائمی و همیشگی از بین ببرد.

وی افزود: کره شمالی موافقت کرده است تا مجتمع بزرگ هسته ای خود را نیز تعطیل کند اگر آمریکا نیز حاضر باشد اقدامات متقابلی را انجام دهد.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک کنفرانس خبری مشترک تاکید کردند که آنها توافق کرده‌اند تا شبه جزیره کره را به سرزمین صلح بدون تسلیحات هسته ای و تهدیدات اتمی تبدیل کنند.

دیدار رهبران دو کره در شرایطی برگزار شده است که مذاکرات آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح اتمی طی هفته های اخیر به بن بست رسیده است.

رئیس جمهور کره جنوبی به دنبال طراحی پیشنهادی است که شامل خلع سلاح هسته ای کره شمالی و بیانیه مشترک پایان جنگ دو کره باشد.

کیم وعده داده است تا برای خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کره همکاری کند. کره شمالی تاکنون هیچ نشانه‌ای بروز نداده است که حاضر به تسلیم یکجانبه تسلیحات اتمی اش باشد. کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود که حاضر است آزمایش های هسته‌ای و موشکی را متوقف کند ولی به بازرسان بین المللی اجازه نظارت بر روند برچیدن تاسیسات هسته‌ای و موشکی را نداده است.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه گفت: واشنگتن امیدوار است که نشست اخیر بین رهبران دو کره منجر به اقدامات معنادار و قابل راستی آزمایی به سوی خلع سلاح کره شمالی شود.

وی افزود: این یک فرصت تاریخی برای رهبر کره شمالی است تا به تعهداتی که در دیدار با ترامپ داده است، عمل کند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها