رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387887

جهش سهام چین و آسیا با وجود نگرانی های جنگ تجاری

ساعت24-با به وجود آمدن این انتظار که پکن برای کاهش تاثیر منفی جنگ تجاری از محرک‌های اقتصادی استفاده خواهد کرد، سهام چین به رشد خود ادامه داد و سهام آسیایی جهش کرد.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، با به وجود آمدن این انتظار که پکن برای کاهش تاثیر منفی جنگ تجاری از محرک‌های اقتصادی استفاده خواهد کرد، سهام چین به رشد خود ادامه داد و سهام آسیایی جهش کرد.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که سهام این قاره هم با دنبال کردن شاخص‌های آسیا، معاملات امروز خود را در مقادیر بالاتری آغاز خواهند کرد؛ فوتسی لندن ۰.۱۵ درصد، داکس فرانکفورت ۰.۲ درصد و کاک پاریس هم ۰.۲ درصد، بالاتر باز می‌شوند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۹۵ درصد جهش کرد.

بازارهای جهانی سهام این هفته رشدی مداوم داشته‌اند چراکه برخی سرمایه‌گذاران، شدت آخرین تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا را کمتر از حد انتظار تلقی کرده و آن را پشت سر گذاشته‌اند.

شاخص بورس هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۳ درصد جهش کرد. کامپوزیت شانگهای که روز گذشته ۱.۸ درصد ‌جهش کرده بود، امروز هم بیش از ۱.۰ درصد جهش کرد.

اقتصاددانان بانک آمریکا مریل‌لینچ، پیش‌بینی کردند که چین برای مقابله با تاثیر منفی جنگ تجاری، تسهیل سیاست‌گذاری‌های خود را شدت ببخشد.

سهام استرالیایی ۰.۵ درصد رشد کردند؛ کوسپی کره‌جنوبی بدون تغییر ماند و نیکی ژاپن امروز هم ۱.۳ درصد جهش کرد.

در بازار ارز، پس از اظهارات نخست‌وزیر چین، لی‌کیانگ، که گفت چین ارز خود را برای تقویت صادرات، تضعیف نمی‌کند، نرخ یوآن در برابر دلار ۰.۱۵ درصد رشد کرد و به ۶.۸۵۰۴ رسید.

نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا دوباره از سطح ۳ درصد، که تاثیر روانی بالایی بر بازارها دارد، بالاتر رفت و نرخ برابری دلار در برابر ین به بالاترین سطح ۲ ماهه ۱۱۲.۴۳ رسید.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها