رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387915

اعلام آمادگی اروپا برای اصلاح پیشنهاد خود در خصوص برگزیت

ساعت24-مذاکره کننده ارشد اروپا اعلام کرد که آمادگی دارد که پیشنهاد در زمینه مدیریت مرزهای ایرلند در ارتباط با برگزیت را اصلاح کند.

اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا پیشنهاد خود در زمینه اینکه چطور مرزها میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی در ارتباط با برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) مدیریت شود را اصلاح کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت روز سه‌شنبه این موضوع را با توجه به نشست غیر رسمی دو روزه در اتریش که با محوریت برگزیت و مهاجرت برگزار خواهد شد، اعلام کرد.

هر دو طرف مذاکره‌کننده می‌خواهند تا از ایجاد مرز توأم با تدابیر سخت‌گیرانه میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی که تحت برگزیت قرار خواهد گرفت، جلوگیری کنند.

بارنیه در این مورد گفت: «پیشنهاد ما برای کمک در زمینه ایرلند و ایرلند شمالی از فوریه گذشته روی میز قرار دارد و ما آمادگی داریم که این پیشنهاد را ارتقا دهیم.»

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات خروج در ماه مارس ۲۰۱۷، دو سال فرصت دارند به توافقی برای جدایی از بروکسل دست یابند اما تا کنون موفق به تدوین طرحی که مورد توافق دو طرف باشد نشده‌اند.

در جریان برگزاری مذاکرات برگزیت، دولت انگلیس از یک سو با فشار مخالفان داخلی و از سوی دیگر زیر فشار دیگر کشورهای اروپایی قرار داشته است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها