رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387937

پرسپولیس بالاتر از همه قهرمان‌های غرب آسیا

ساعت24-پرسپولیس موفق شد در استادیوم آزادی الدحیل را شکست دهد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

پرسپولیس ایران دیشب در ورزشگاه آزادی با برتری سه بر یک مقابل الدحیل قطر توانست این تیم قدرتمند را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کند و به مرحله‌نیمه نهایی راه پیدا کند. دیگر تیم این مرحله که حریف سرخپوشان خواهد بود، السد قطر است. این تیم هم دیشب ضمن تساوی مقابل استقلال ایران، جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد.

اما نکته جالب در این باره، حضور پرسپولیس در نیمه‌نهایی به عنوان تنها قهرمان لیگ‌های داخلی در کشورهای غرب آسیا است. رقابت‌های لیگ قهرمانان در منطقه غرب قاره کهن با نمایندگان کشورهای ایران، عربستان، امارات، قطر و ازبکستان آغاز شد. در این میان، تیم‌های پرسپولیس، الهلال، العین، الدحیل و لوکوموتیو به عنوان قهرمان لیگ‌های داخلی خود به این تورنمنت راه یافته بودند.

سرنوشت این قهرمان‌ها تفاوت هایی با هم داشت که سرانجام پرسپولیس بالاتر از تمامی آنها ایستاد. الهلال که قهرمان پرآوازه عربستان بود، در گروهی که استقلال ایران حضور داشت، در رتبه آخر ایستاد و خیلی زود با آسیا وداع کرد. لوکوموتیو، قهرمان ازبکستان هم در گروه B پایین‌تر از الدحیل قطر و ذوب‌آهن ایران قرار گرفت و به مرحله حذفی صعود نکرد.

3 قهرمان دیگر اما از گروه‌های خود صعود کردند. در بین این سه تیم، العین و الدحیل در مرحله یک‌هشتم نهایی با هم روبرو شدند که برتری قاطع الدحیل، قهرمان امارات را به شکلی تحقیرآمیز از آسیا خارج کرد. پرسپولیس ایران هم در این مرحله الجزیره امارات را از پیش رو برداشت و به جمع چهار تیم برتر غرب آسیا رسید.

در مرحله یک‌چهارم نهایی این دو قهرمان یعنی پرسپولیس و الدحیل بنا بر قرعه حریف یکدیگر شدند. در بازی رفت الدحیل به یک پیروزی خفیف خانگی رسید ولی دیشب پرسپولیس با حضور پرشور هوادارانش قهرمان قطر را شکست داد و برای دومین فصل متوالی راهی نیمه‌نهایی آسیا یا به عبارتی فینال غرب آسیا شد. بدین ترتیب پرسپولیس با شکست الدحیل، در بین 5 قهرمان لیگ‌های غرب آسیا بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرد و حریف این تیم در نیمه‌نهایی تیم نایب‌قهرمان لیگ ستارگان قطر خواهد بود.

نکته جالب اینکه در منطقه شرق قاره آسیا هم تنها قهرمانی که به جمع چهار تیم برتر رسیده، چونبوک موتورز کره جنوبی است که در بازی رفت هم با 3 گل مقابل سوون سامسونگ شکست خورده و شانس کمی برای رسیدن به فینال شرق آسیا دارد. بنا بر این در صورت حذف چونبوک موتورز، پرسپولیس عنوان تنها قهرمان حاضر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها