رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387941

اشپیگل: ممکن است کمیسیون اروپا از انگلیس به دلیل فرار مالیاتی شکایت کند

ساعت24-یک نشریه آلمانی نوشت که بروکسل درباره شکایت از لندن به دیوان دادگستری اروپا در زمینه فرار مالیاتی امروز چهارشنبه تصمیم گیری ‌می‌کند.

نشریه آلمانی «اشپیگل» نوشت که کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) درباره شکایت از دولت بریتانیا به دیوان دادگستری اروپا (EuGH) تصمیم‌گیری می‌کند.

کمیسیون اروپا می‌گوید لندن بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ میزان ارزش واردات کفش و پارچه از چین را کمتر از مقدار واقعی گزارش کرده و از این طریق چند میلیارد یورو کمتر رقم واقعی، به اتحادیه اروپا مالیات پرداخت کرده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در برابر واردات کالا از کشور ثالث به اتحادیه اروپا مالیات بپردازند. کمیسیون اروپا میزان فرار مالیاتی انگلیس را ۲.۷ میلیارد یورو اعلام کرده و با رد توضیحات مکتوب دولت این کشور، از لندن خواسته این رقم را بپردازد.

قرار است در شش ماه آینده بریتانیا اتحادیه اروپا را در قالب توافق «برگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) ترک کند. با این حال مذاکرات در این راستا پیشرفتی نداشته است و همین موضوع به خودی خود به یکی از تنش‌های اصلی میان لندن و بروکسل تبدیل شده است.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند. مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز شد، اما بروکسل و لندن تاکنون از دستیابی به توافقی درباره جزئیات خروج انگلیس از اتحادیه ناموفق بوده‌اند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها