رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387953

نماینده آمریکا در امور ایران: برای مذاکره با ایران آماده هستیم/ استراتژی ما تغییر رفتار تهران است

ساعت24-برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که ما برای مذاکره با ایران آماده هستیم و استراتژی ما تغییر رفتار تهران است.

برایان هوک
r /> باور داریم که ایران زمانی که فشار را احساس کند به مذاکره تمایل پیدا خواهد کرد.

هوک که در اندیشکده هادسن درباره برنامه موشکی ایران سخن می گفت، افزود: آیت الله خامنه ای و رییس جمهوری ایران اعلام کرده اند که تمایلی به مذاکره ندارند؛ ما هم به این موضع احترام می گذاریم و به سیاست خود ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: توان موشکی ایران یک تهدید علیه متحدان و شرکای ما، از جمله اسراییل است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: توافق هسته ای این بحث را از فعالیت هسته ای ایران جدا کرده بود و این خطر را از مردم ما و دنیا رفع نمی کرد.

هوک ادامه داد : ما در دادگاه بین المللی لاهه قانونی تصویب کردیم که جلوی گسترش موشک های بالستیک در دنیا را بگیرد.

رئیس گروه اقدام ایران تصریح کرد: ما از ایران می خواهیم که همچون یک کشور عادی عمل کند. برای این کار باید به شرایط قبل از توافق برسد که در آن فعالیت هسته ای و برنامه موشک بالستیک در کنار هم دیده و محکوم شده بودند.

هوک مدعی شد: به نظر من کشورها از اینکه مساله ایران را فقط در برنامه هسته ای ببینیم ناراحت هستند.

رئیس گروه اقدام ایران اضافه کرد: در شورای امنیت در مورد برنامه موشک بالستیک ایران قطعنامه ای بود که به خاطر توافق هسته ای رفع شد.

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه استراتژی ما و 12 خواسته پمپئو برای این هدف است که ایران رفتارش را تغییر دهد، گفت: ما به دنبال توافق بین دولتی نیستیم ، بلکه به دنبال یک عهدنامه بین المللی هستیم. این مهم است. می خواهیم با ایران به یک عهدنامه برسیم که تحت تصمیم دولت ها نباشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما باور داریم که ایران زمانی که فشار را احساس کند به مذاکره تمایل پیدا خواهد کرد. بسیاری می گویند که 12 خواسته پمپئو واقع بینانه نیست. من نمی فهمم که آنها که این را می گویند چگونه وضعیت کنونی را واقع بینانه می بینند؟ اینها همان خواسته هایی هستند که همه قبل از توافق هسته ای داشتند.

هوک تاکید کرد: موشک های سیمرغ و خرمشهر که در سال گذشته آزمایش شد، موارد مشخص نقض توافق هسته ای است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها