رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387965

یک ماشین‌ رایگیری در آمریکا در ملا عام هک شد!

ساعت 24- در حالی که آمریکا خود را برای انتخابات‌ میان‌دوره‌ای آماده می‌کند، یک کارشناس ثابت کرده که هک کردن و دست‌کاری نتایج آرای دستگاه‌های اخذ رای کار چندان دشواری نیست.

style="text-align:justify">به گزارش دویچه وله، یکی از کارشناسان علوم کامپیوتری با انجام یک نمایش زنده نشان داده است که هک کردن و دست‌کاری نتایج رأی‌گیری توسط این ماشین‌ها کار دشوار و ناممکنی نیست. این کارشناس، جی الکس هالدرمن نام دارد و استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه میشیگان است.

هالدرمن در کنفرانس «ام‌تک» یک ماشین اخذ رأی را به نمایش گذاشت؛ ماشینی واقعی که تا چند روز پیش عملا در انتخابات اوهایو از آن استفاده شده بود. در این نمایش زنده او دو گزینه برای انتخاب در نظر گرفته بود: جورج واشنگتن و ژنرال بندیکت آرنولد.

ژنرال آرنولد از نظر آمریکایی‌ها فردی خائن به میهن به حساب می‌آید. او کسی بوده که در جریان جنگ استقلال در آمریکا به بریتانیایی‌ها پیوسته بود.

هالدرمن در کنفرانس ام‌تک از شرکت کنندگان در این کنفرانس درخواست کرد که به وسیله این ماشین اخذ رأی بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنند. سه نفر در این انتخابات شرکت کردند و هر سه به جورج واشنگتن رأی دادند. پس از پایان رأی‌گیری، هالدرمن نتیجه انتخابات را نشان داد؛ نتیجه‌ای باور ناکردنی.

ماشین اخذ رأی نتیجه انتخابات را دو بر یک به سود ژنرال آرنولد ثبت کرده بود.

هالدرمن گفت که او با افزودن یک بدافزار ماشین را هک کرده است. نکته مهم در این بین این است که پس از پایان رأی‌گیری هیچ نشانه و اثری از هک شدن ماشین به جای نمی‌ماند و کسی متوجه دست‌کاری در نتایج انتخابات نمی‌شود.

هالدرمن در عین حال افزود که سیستم این ماشین‌های اخذ رأی حفره‌های امنیتی بسیاری دارد و او تنها با بهره گرفتن از یکی از حفره امنیتی موفق به هک کردن نتایج ماشین شده است.

این رویداد نشان می‌دهد نفوذ به این دستگاه‌ها و دست‌کاری نتایج به دست آمده کار ناممکنی به شمار نمی‌آید.

آنچه هالدرمن با نمایش زنده خود بر روی یکی از ماشین‌های اخذ رأی نشان داد، حکایت از امکان دخالت مستقیم هکرهای روس در نتایج انتخابات دارد.

این استاد علوم کامپیوتری در سخنرانی خود در کنفرانس یاد شده گفت که اگر او توانسته ماشین اخذ رأی را هک کند و نتایج آرای گردآوری شده را دست‌کاری کند، پس انجام چنین کاری توسط هکرهای دیگر از جمله توسط هکرهای روس نیز ممکن بوده است.

هالدرمن پیش‌تر گفته بود که معتقد است، طبق مدارکی که به دست آورده‌، نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در این سه ایالت هک شده‌اند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها