رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388011

اخراج چشمی بدشانسی استقلال بود یا خوش شانسی شفر؟

ساعت 24- اخراج چشمی را باید یکی از اصلی ترین اتفاقات بازی استقلال و السد دانست. اتفاقی که خیلی‌ها آن را اصلی ترین عامل عدم صعود آبی پوشان به نیمه نهایی آسیا می‌دانند.

style="text-align:justify">تیم فوتبال استقلال تهران در حالی از راهیابی به نیمه نهایی آسیا باز ماند که این فرصت را داشت تا با جبران شکست ۳ بر یک تهران در بازی برگشت، حداقل کاری که بکند بازی را به وقت اضافه کشانده و شانس خود را برای راهیابی به نیمه نهایی افزایش دهد. آبی‌ها در حالی که با نتیجه ۲ بر یک از میزبان خود پیش افتاده بودند، روزبه چشمی مدافع میانی شان اخراج شد تا شانس آنها به حداقل کاهش یابد.

چشمی که شب خوبی را در دوحه سپری نکرد و روی گل نخست میزبان هم کم تقصیر نبود، در جریان بازی هم بی دلیل به داور بازی معترض شد تا یک کارت زرد بی مورد بگیرد و در ادامه بازی هم روی ضد حمله خطرناک حریف مرتکب خطایی شد که مستحق دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین بازی بود.

بعد از پایان بازی هجمه شدیدی علیه چشمی ایجاد شد و همه آنهایی که کاسه کوزه‌های شکست بازی رفت را سر یک بازیکن به اسم محمد دانشگر شکستند، اینبار دیوار چشمی را کوتاه تر از سایرین یافتند و او را مقصر اصلی شکست و بدتر از آن عامل حذف از آسیا معرفی کردند.

این عده که تعدادشان کم هم نیست و در اکثریت قرار دارند، چنان عرصه را بر چشمی تنگ کردند که این مدافع ملی پوش حتی حوصله تمرین کردن با استقلال را هم نداشت و از شفر خواست تا از انجام تمرین معاف شده تا شرایط روحی اش را بازیابد.

اخراج مدافع ملی پوش استقلال را هم می‌توان بدشانسی خودش و استقلال دانست و هم خوش شانسی شفر. بدشانسی از این جهت که این اتفاق منجر به تضعیف استقلال در ۴۰ دقیقه پایانی بازی شد و بنا به گفته منتقدانِ چشمی، اگر آبی پوشان با نفرات کامل بازی را دنبال می‌کردند، چه بسا گل سوم را هم می‌زدند و شرایط صعود به نیمه نهایی فراهم می‌شد.

اما این همه احتمالات و فرضیه‌های این بازی نبود. شاید اخراج نشدن چشمی هم تاثیری در نتیجه این بازی نمی‌گذاشت و استقلال با چشمی هم از آسیا حذف می شد. نگاه از این زاویه به «اخراج چشمی» می‌توان این اتفاق را به نوعی خوش شانسی شفر دانست.

این اتفاق باعث شد تا هجمه ها به جای شفر به چشمی وارد شود و از آنجایی که دیکته نا نوشته غلط ندارد، این امر جمع کثیری از هواداران استقلال مشتبه شد که اگر چشمی اخراج نمی شد استقلال حتما گل سوم را هم می زد و صعود می کرد.

اگر چشمی از بازی اخراج نمی شد و آنگاه باز استقلال حذف می شد، قطعا هجمه‌های بیشتری به شفر وارد می شد و کارشناسان هم بیشتر به عملکرد او نقد وارد می کردند.

آبی پوشان در بازی برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی که از دقیقه ۵۱ بازی با اخراج روزبه چشمی ۱۰ نفره به کار خود ادامه دادند با نتیجه ۲-۲ مقابل میزبان شان السد متوقف شده و از راهیابی به نیمه نهایی آسیا باز ماندند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها