رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388046

راهنمایی های عالی جک ما بنیانگذارا گروه تجارت الکترونیک چینی «علی بابا» به کارفرمایان

گورکن عسل خوار باشید و درشرایط نامناسب بجنگید

ساعت 24-جک ما بنیان گذار و رئیس اجرایی علی بابا هنگام حضور برای سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد چین مورد تشویق قرار گرفت .او که کار آفرینان را به روش های خود وفادار و آنها را جذب کرده به تازگی و در این مجمع اعلام کرد از برنامه های خود درآمریکا صرف نظر کرده است . درحالی که تنش داد و ستد امریکا و چین رو به افزایش است جک ما ، در این هنگام باردیگر عقاید خود را با فعالان کسب و کار به اشتراک گذاشت . برخی از نکات مطرح شده وی را می خوانید:

2
خوش بین باشید
درست است که شرایط اقتصادی جهان عالی نیست اما همین نیز می تواند به نفع شما باشد . فقط کافی است نگاه خود را تغییردهید. او گفت :اگر چشم انداز اقتصاد عالی نباشد شما برای ماندن و بزرگ شدن رقابت خوبی با بقیه خواهید داشت ، بنابراین وضعیت به دو صورت خواهد بود : وقتی همه چیز خوب استشما یک شرکت متوسط خواهید داشت اما وقتی شما خلاف جریان حرکت کنید و شرکت شما بتواند در شرایط چشم انداز بد دوام بیاورد شما یک شرکت عالی خواهید داشت .
تیم عالی بسازید
وقتی علی بابا در سال 1999 تاسیس شد ، ما هیج چیز در مورد بازاریابی ، فن آوری یا تامین مالی نمی دانستیم . تنها تجربه کاری ام به عنوان یک معلم انگلیسی بود اما توانستم رهبری علی بابا را به یک نیروی جمعی تبدیل کنم . او توضیح داد : من دانشجویانم را انتخاب کردم و بیشتر وقتم را صرف شناسایی و پرورش استعدادها ی آنها کردم . هر قدرهم که شما با استعداد باشید ، با تشکیل تیم بهتر می توانید عمل کنید . شهرت جک ما به آموزش و مشاوره در بین چیزهای دیگر است و افراد جوان نیروهای حیاتی سازمان او هستند وی ادامه داد تازه واردها از نظر دانش ، توانایی و مهارت از ما قوی تر هستند وقتی به آنها فرصت دهیم آنها موفقیت جدیدی به ما می دهند
گورکن عسل خوار باشید
این حیوان نترس است و برای او مهم نیست رقیبش کیست فقط برای او مکان و زمان را مشخص کنید برای جنگ در آنجا خواهد بود و این همان روحیه ای است که باید در یک کار آفرین ریشه دار شود .
گورکن عسل خوار همچنین نامی است که جک ما به شرکت جدید خود ping-Touداده است .
او گفت : گورکن عسل خوار بودن در زندگی جوهر آموزش و پرورش است . وی توضیح داد ، خودتان باشید ، جک ما ، نباشید و از هیچکس تقلید نکنید فقط خودتان باشید به نظر من این بسیار مهم است .
از بزرگان بیاموزید
توصیه جک ما این است که بیرون بیایید با مردم دیدار کنید و از آنها بیاموزید . او به تجربه خود متکی است . برای من زندگی در این سیاره فرصتی است برای شناخت مردم گوناگون ، افراد خوب ، بد وعالی . این کار و این شناخت سبب تقویت من است .
حضور من و کارآفرینان در دانشگاه ،من برای این است که ما نیاز داریم افراد دیگر را بشناسیم، اما مهم تر از آن ما باید خود را بشناسیم و باید بدانیم آموختن از بزرگان چقدر ضرورری است .
مراقب موقعیت ها ی خود باشید
ما گفت : هنوز یک جدایی فرهنگی گسترده بین کسب و کار غربی و چینی وجود دارد و برای هر دو طرف چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد یکدیگروجود دارد .چینی ها تاکید دارند هماهنگی سبب خوش اقبالی می شود اما در فرهنگ غرب ، رقابت سبب بهتر شدن است .ما توضیح داد : اما بدون ارتباط و احترام و قدردانی از دیگران شما فقط دچار مشکل و کشمکش خواهید بود .غربی ها باید بدانند چین بر روی حکمت متمرکز است و دنیای غرب بر دانش تمرکز دارد. ما ،برای تجارت خارجی چین به رویکرد دیپلماتیک ترتاکید کرد و گفت " بچه های چینی بندرت تشکر و عذر خواهی می کنند و بندرت لطفا می گویند ما باید این رفتارها را کنار بگذاریم در غیر اینصورت کشمکش بین چین و بقیه دنیا بیشتر می شود و ما اختلاف و ناسازگار بیشتری خواهیم داشت .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها