رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388176

مردم "شهروند خوب" را چطور معرفی میکنند؟

ساعت24- در شرایطی که قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کند و بسیاری بین امید و ناامیدی دست و پنجه نرم می‌کنند، تاکید روی مسوولیت فردی راهکاری است که برخی اهالی توییتر فارسی دنبال کرده‌اند.

آنها با معرفی برخی نشانه‌های شهروندی خوب در خانواده، محله یا شهرشان دیگران را به در پیش گرفتن این شیوه تشویق می‌کنند. آنچه می‌خوانید منتخبی از این پیشنهادها با هشتگ «شهروند_خوب» است:

«دوستداران محیط زیست در اهواز برای داشتن محرم بی‌زباله تلاش کرده‌اند. آنها در این شب‌ها قصد دارند تا با توزیع سینی‌های ساخته شده از در بطری، از همشهریان خود بخواهند که شمع‌های‌شان را در مراسم شام غریبان روی زمین روشن نکنند.» «باورتون میشه 48% از کشته‌های حوادث رانندگی تهران عابران پیاده هستند. بیش از 500 نفر در سال! مهم نیست؟» «صدای رفتگران شهر را بشنویم. آنها نقشی در تلخی‌های شهر ندارند. آنها تنها شهروندانی هستند که لباس پاکبانی به تن دارند. ما می‌توانیم با آنها مهربان باشیم.» «مادر من ظرفا رو تو حیاط میشوره که آبهاش بره پای باغچه‌ها که باغچه آبیاری جداگانه نخواد. البته اون آبی که مایع ظرفشویی داخلش نیست که گلها و درختا هم مسموم نشن.»، «پدر من یک شهروند
خوب است.

او تمام وسایل مورد نیاز تعمیر ٧-٨ تا کولر آبی پشت بام‌مان را خرید و نشت آب پشت‌بام را به صفر رساند، بدون اینکه به صاحبانش چیزی بگوید. امان از مستاجر بی‌خیال.»، «ما قرارداد مستاجرمون رو بدون تغییر تمدید کردیم، شنیدم یک‌سری از صاحبخونه‌ها برای کرایه یا پول پیش سکه یا دلار خواستند، خودمون به خودمون رحم کنیم.»، «دانشگاه امیرکبیر به جای قطع درختان، ساختمون رو سوراخ کردن... نظر شما در مورد این کار چیه؟»، «کار خوب یک میوه فروش در قزوین: «اگر گرسنه‌اید اما پول ندارید میوه بخورید، مهمان ما باشید.» «شهروند را خوب از خودمان شروع کنیم! وقتی از خودمان شروع کنیم بی‌شک در مقابل خودخواهی و بی‌تحرکی دیگران و مسوولان هم خواهیم ایستاد.»

«شهروند ایده‌آل بودن سخته قبول، ولی حرکت در مسیر شهروند ایده‌آل شدن اصلا سخت نیست.»، «شهروند خوب با بوق سلام و خداحافظی نمی‌کند»، «یک صاحب وانت پشت ماشینش این بنر رو گذاشته، در شب‌های عزاداری محرم در صورتی که سطل زباله‌ای در نزدیکی شما نیست، جهت رفاه حال پاکبانان عزیز، زباله‌های خود را در ماشین من بیندازید.»

«تصمیم اهالی محترم کوچه ایوبی در شاهین شمالی (تهران) برای جارو نکردن با آب لوله کشی» «یه نمونه جدید از دیوار مهربانی، اما این‌بار به جای لباس، کتاب گذاشتن. کتابخانه محله، کار قشنگ از هموطنان خوب‌مون طبق آمار، سرانه مطالعه در ایران وضعیت مطلوبی ندارد. پیشنهاد شما برای افزایش سرانه مطالعه چیست؟!»

«افتتاح اولین فروشگاه بدون پلاستیک جهان در آمستردام هلند این فروشگاه بیش از ۷۰۰ قلم از اجناس خود را در بسته‌ها یا ظروف قابل بازیافت به مشتریان عرضه می‌کند.»، «میزان سالانه پلاستیک تولید شده در جهان تقریبا برابر با وزن کل انسان‌هاست! پلاستیک قاتل خاموش محیط زیست است. بیاید روش زندگی مان را عوض کنیم.»

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها