رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388228

اولمرت: عباس تنها کسی است که میتواند به دستیابی به راهکار دو دولتی کمک کند

ساعت24-نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سفر به فرانسه گفت که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تنها کسی است که می‌تواند به تحقق راهکار دو دولتی کمک کند.

laquo;ایهود المرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی روز جمعه با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس دیدار کرد.

بنابر گزارش تایمز اسرائیل، اولمرت، عباس را رهبری بزرگ و دوست خطاب کرد و گفت که وی تنها کسی است که می‌تواند به دستیابی به راهکار دو دولتی در زمینه بحران میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی کمک کند.

اولمرت که به اتهام رشوه‌گیری 16 ماه را در زندان سپری کرده بود، جولای 2017 از زندان آزاد شد. وی معتقد است که هیچ راهکار دیگری غیر از تشکیل دو دولت وجود ندارد.

همچنین عباس جمعه (۳۰ شهریور) در نشست خبری مشترک با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه گفت که «ما آمادگی گفت‌وگوهای سری یا علنی با اسرائیل البته با وساطت کمیته چهارجانبه بین‌المللی هستیم.»

کمیته چهارجانبه بین‌المللی شامل ایالات متحده آمریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپاست که در سال ۲۰۰۷ به منظور وساطت در روند سازش فلسطینیان با رژیم صهیونیستی در شهر مادرید اسپانیا تشکیل شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین در اقدامی عجیب مدعی شد که «طرف فلسطینی به هیچ وجه با این گفت‌وگوها [با اسرائیل] مخالف نبوده و این "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل بود که گفت‌وگوهای مذکور را به تعطیلی کشاند.»

عباس در حالی از آمادگی خود برای مذاکره با رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد که شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) به ریاست خود محمود عباس طی بیست و هشتیمن نشست سالانه خود در رام الله، کمیته مرکزی خود را مأمور تعلیق به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و توقف مذاکرات سازش با این رژیم کرد.

این تصمیم ساف بعد از آن گرفته شد که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» آذرماه گذشته شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیست به رسمیت شناخت.

به دنبال مخالفت تشکیلات خودگران با هرگونه مذاکرات با رژیم صهیونیستی، آمریکا اعلام کرد که کمک‌های مالی خود به این تشکیلات را لغو کرده است.

قطع کمک‌های مالی آمریکا تنها محدود به تشکیلات خودگردان نشد و واشنگتن دو هفته پیش از قطع کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و اشتغال‌زایی برای آورارگان فلسطینی (آنروا) خبر داد که این تصمیم آمریکا مخالفت بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی را در پی داشت.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها