رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388284

آی نیوز: فروش تسلیحات انگلیس میلیاردها پوند افزایش یافته

ساعت24با وجود انتقادها از فروش تسلیحات انگلیس، مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد لندن سال گذشته فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهایی چون عربستان و امارات را افزایش داده است.-

با وجود انتقادها از فروش تسلیحات انگلیس به عربستان سعودی به دلیل کشتارها در یمن، لندن فروش تسلیحات را به طور چشمگیری افزایش داده است.

به نوشته روزنامه «آی نیوز»، اسنادی از سوی این روزنامه دیده شده است که دولت انگلیس ارزش تسلیحات و تجهیزات نظامی فروخته شده را دو برابر افزایش داده است.

بر اساس گزارش آی نیوز، مجوز فروش ۶.۶ میلیارد پوندی تسلیحات انگلیسی نشان از افزایش ۸۳ درصدی فروش تسلیحات طی سال گذشته میلادی دارد.

فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی که بزرگترین مشتری انگلیس است به تنهایی ۶۶ درصد رشد داشته است و فروش تسلیحات به امارات ۹۴ درصد افزایش یافته است و این در حالیست که این دو کشور اعضای اصلی ائتلاف جنگ در یمن هستند.

این افزایش فروش طی سال گذشته، برای شرکت‌های سازنده تسلیحات که هر سال ۲۲ میلیارد پوند برای اقتصاد انگلستان درآمدزایی دارند، سود داشته است.

حزب اپوزیسیون انگلستان و مخالفان فروش تسلیحات در این کشور، اخیرا به افزایش فروش تسلیحات انگلیسی اعتراض کرده و آن را عامل تشدید بحران و بی‌ثباتی دانسته‌اند.

اخیرا نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که دو سوم مردم انگلیس خواستار تعلیق فروش تسلیحات به عربستان سعودی هستند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها