رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388801

اختصاصی ؛ پرشورهای تبریزی بخوانند : سرمربی آینده تراکتورسازی چه کسی خواهد بود؟!

پرسش پرشورهای تبریزی این است که سرمربی آینده تراکتورسازی چه کسی خواهد بود ؟!

تراکتورسازی تبریز بعد از اینکه به لیگ برتر صعود کرد توانست فوتبال کشور را از حالت دو قطبی درآورده و جذابیت بسیار ویژه ای به لیگ برتر ببخشد و با هواداران پرشورش سروصدای زیادی به پا کرد.تراکتورسازی هم مانند بسیاری از باشگاه های بزرگ دنیا دارای هوادارن تیفوسی هست که در تبریز به آنها تی تی می گویند.

این باشگاه پرهوادار تبریزی علاوه بر اینکه هوادارانش دارای ویژگی های خاص هستند می بایست سرمربی آنها نیز برای اقبال عمومی و ماندن در این باشگاه دارای خصوصیاتی باشد درغیراینصورت موفق شدن در این تیم به یک چالش بسیار بزرگ برای آن سرمربی تبدیل خواهد شد.

در ادامه به بررسی خصوصیات مربیان و مدت زمان حضورشان در این باشگاه می پردازیم.

فرازکمالوند؛همیشه محبوب

فرازکمالوند مربی ای که سه سال با پرشورها بود آنها را به لیگ برتر آورد و در برنامه نود با عادل فردوسی پور بخاطر هواداران تراکتورسازی جروبحت زیادی کرد.البته کمالوند دارای خصوصیاتی بود که اورا به یکی از محبوب ترین سرمربیان تراکتورسازی تبدیل کرده است.جنب و جوش فراوان کنار زمین،ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگ با پرشورها باعث شد تا کمالوند سه فصل پیاپی در این باشگاه بماند.

امیرقلعه نویی؛گاهی شور گاهی شیرین

امیرپاشای تراکتوری ها از جمله سرمربیانی است که انگار از بچگی در باشگاه تراکتوربزرگ شده است و حرف دل هواداران را بهتر از هرکسی می داند.شخصیتی محکم که به هیچ بازیکنی اجازه بی نظمی نمی دهد و برای او یک مسئله مهم است و آن ارائه بازی هجمومی و کسب برد است که خواسته دل هواداران است.در زمان حضور قلعه نویی در تبریز چندین بار پیش آمد که تراکتورسازی نتیجه بازی را واگذار کرد ولی در پرشورها بشدت بازیکنان و کادرفنی را تشویق کردند چون آنها هجومی بازی کرده بودند سبک بازی ای که هواداران پرشمار تراکتور آن را می خواهند.قلعه نویی به واسطه این خصوصیات خود به یکی از سرمربیانی تبدیل شد که تا پایان قراردادش در تبریز ماندگار ماند.

تونی اولیویرا؛آتا تونی

با ورود تونی اولیویرا به تراکتورسازی تبریز به واسطه نتایجی که کسب کرد محبوبیت بسیار زیادی میان پرشورها بدست آورد.پیرمرد پرتغالی در لحظاتی از دیدار های تراکتورسازی با حریفان تبدیل به یک هوادار تیفوسی می شد که برسر تک تک بازیکنانش فریاد می کشید در لحظاتی به یک پدر دلسوز که بر سر بازیکن جوان خود بوسه میزد.یا در دقایقی از بازی ها به یک فرد بسیار آرم که در کنار زمین فقط بازی بازیکنانش را تماشا میکرد.البته ناگفته نماند که تونی قبل از شروع بازی یه لیدر برای پرشورها بود که با قدم گذاشتن برروی چمن یادگار امام،این ورزشگاه را به بدترین نقطه ممکن در روی کره خاکی برای حریفان تراکتورسازی می کرد.

شخصیت تونی اولویرا همان چیزی است که هرهوادار تراکتوری می خواهد سرمربی آینده تیم خود مثل آن باشد.عاشق پرشورها و سبک بازی مالکانه.

مجید جلالی؛برف تبریز را ندیده رفت

آقا معلم مدت زمان زیادی نتوانست در تبریز بماند چون انتخاب او برای سرمربیگری در تبریز انتخاب خوبی نبود.جلالی ذاتا یک معلم بوده که سبک مربی گری آن از آن چیزی که پرشورها دوست دارند فرسنگ ها فاصله دارد.آقا معلم مربی بسیار آرامی است که با سوت شروع دیدار برروی نیمکت می نشیند و حرکت خاصی انجام نمی دهد که این رفتارها با فلسفه هواداران باشگاه تراکتورسازی متفاوت است.همه این عوامل دست به دست هم داد تا جلالی در مدت بسیار کمی تبریز را ترک کند.

رسول خطیبی؛از جنس تراکتور

خطیبی تنها سرمربی در این لیست است که قبلا در این باشگاه توپ زده است.خطیبی علاوه بر جنب و جوش فراوان در کنار زمین و ارائه بازی هجومی، یک ویژگی دیگر دارد که اورا به یکی از خاص ترین و محبوب ترین سرمربیان تراکتورسازی بدل می کند.رسول پاشا به بومی گرایی در فوتبال اعتقاد دارد و در دوران او درصد زیادی از بازیکنان تراکتورسازی را بومی ها تشکیل می دادند که این فاکتور در روی سکوها کمک حال خطیبی بود ولی با این حال این ویژگی ها هم نتوانستند رسول را تا پایان فصل برروی نیمکت پرشورها نگه دارند.

یحیی گل محمدی؛مرد آرام

یحیی گل محمدی مربی بسیار آرامی که بعد از انتخاب او به عنوان سکاندار تراکتور به سرنوشت مجیدجلالی در این باشگاه دچارشد و بعد از نیم فصل از تیم اول تبریزی ها اخراج شد و بازهم تئوری “مربیان آرام برف تبریز را نمی بینند” اثبات شد.

ارطغرول ساغلام ؛ جنتلمن

ارطغرول ساغلام هم در گروه جلالی، گل محمدی قرار میگیرد گروهی که علی رغم داشتن دانش فوتبالی بالا ،دارای شخصیت های آرامی بوده و کمتر مصاحبه های جنجالی می کردند.مدت حضور ساغلام در تبریز آنقدر کم بود که بسیاری از هواداران نتوانستند به شخصیت او پی ببرند وبا پایان یافتن مدت قراردادش در پایان فصل به کشور خود ترکیه بازگشت.

جان توشاک؛پیرمرد بادانش و بی رمق ولزی

جان توشاک هم از جمله مربیانی بود که بسیار آرام بود و همواره در روی نیمکت می نشست و بازی بازیکنان خود را تماشا می کرد.در چند بازی که تراکتورسازی با توشاک خوب بازی کرد در نیمه دوم اتفاق افتاد در نیمه مربیان و آنهم با تغییراتی که توشاک در ترکیب خود انجام داد و نشان داد که مربی بسیار بادانشی است و رفته رفته میان پرشورها نیز برای خود اصطلاحا جا باز میکرد که بصورت ناگهانی استعفا داد.

در پایان این یادداشت می توان نتیجه گرفت که تجربه نشان داده است افرادی که دارای خصوصیات آرامی هستند بیشتر از جند ماه نمی توانند برروی نیمکت سرمربی گری یادگار امام بنشینند و مجبور به ترک آن می شوند و در مقابل سرمربیانی که سبک بازی آنها بیشتر مالکانه بوده و خود سرمربی نیز رابطه بسیار خوبی با پرشورها برقرار کند می تواند حمایت پرشورها را داشته باشد.

اگر خانواده زنوزی که مالک باشگاه تراکتورسازی هستند در انتخاب سرمربی آینده باشگاه خود به خصوصیات اخلاقی و سبک و فلسفه فوتبالی وی توجه نکنند چه بسا که در آینده مجبور به اخراج وی شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها