رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388843

نامه 50 مقام سابق آمریکایی به ترامپ: راه دیپلماسی با ایران را بسته ای/ حکومت ایران با وجود فشارها قوی و مسلح است

ساعت24-امضا کنندگان نامه تاکید کرده اند ترامپ باید برای جلب حمایت بین المللی برای مهار فعالیت های غیر هسته ای ایران، دوباره وارد برجام شود.

ترامپ غمگین
50 مقام سابق آمریکایی در نامه ای خطاب به ترامپ با انتقاد از رویکرد دولت او در قبال ایران، از ترامپ خواسته اند درهای دیپلماسی را به روی ایران بار نگه دارد.

به گزارش وب سایت" پولیتیکو" این نامه تحت عنوان" ائتلاف ملی برای جلوگیری از سلاح هسته ای ایران" به امضای جمعی از شناخته شده ترین دیپلمات ها و نظامیان سابق آمریکایی که در دولت های جمهوریخواه ودموکرات کار کرده اند، رسیده است.

در این نامه تاکید شده: اعمال فشار و تحریم های یکجانبه بدون گزینه های دیپلماتیک می تواند به یک درگیری منطقه ای خطرناک، ویرانگر و مستمر با ایران منجر شود.

"جیمز کلیپر" رییس سابق اداره امنیت ملی آمریکا، "مادلین آلبرایت" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و " پل اونیل" وزیر خزانه داری سابق آمریکا در دوره جورج دبلیو بوش از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.

در این نامه تاکید شده رسیدن به هدف دولت ترامپ برای مهار ایران نیازمند فشار و دیپلماسی به صورت همزمان است و برای این کار باید حمایت متحدان آمریکا را نیز کسب کرد، در حالی که دولت ترامپ تنها به گزینه فشار یکجانبه علیه ایران تکیه کرده و با این روش نمی توان به هدف مهار ایران رسید.

به نوشته این مقامات سابق: رویکرد کنونی دولت ترامپ در قبال ایران تنها دو گزینه تسلیم و جنگ را برابر ایران قرار داده است.

امضا کنندگان نامه تاکید کرده اند ترامپ باید برای جلب حمایت بین المللی برای مهار فعالیت های غیر هسته ای ایران ( سیاست های منطقه ای و حمایت ایران از گروه هایی در منطقه که آمریکا آنها را تروریستی می داند) دوباره وارد برجام شود.

در این نامه همچنین به ترامپ هشدار داده شده تا به ارزیابی های خوش باورانه و تفسیرهای ناقص اطلاعاتی درباره آسیب پذیری حکومت ایران در پی فشارهای آمریکا دل خوش نکند، چون به گفته آنها: با وجود فشارهای زیاد تحریم ها علیه اقتصاد ایران و شواهد زیاد از افزایش نارضایتی مردم ایران، اما حکومت ایران همچنان قوی و مسلح و متحد علیه تهدید خارجی است."

عصرایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها