رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388954

طرز تهیه کاچی | طرز تهیه کاچی با آرد برنج

کاچی یکی از دسر های معروف ایرانی است که برای زنان بسیار مفید بوده و ویتامین های ضروری بدن آنان را تامین می کند در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این دسر لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

کاچی
html>

طرز تهیه کاچی

مواد لازم :

3 پیمانه شکر

5 قاشق کره

4 پیمانه آب

1پیمانه گلاب

1قاشق غذاخوری زعفران

2 پیمانه آرد

به میزان لازم خلال بادام

به میزان لازم پودر پسته

به میزان لازم دارچین

طرز تهیه کاچی

طرز تهیه :

ابتدا شکر و 4 لیوان آب را در قابلمه بریزید پس از اینکه شکر به خوبی درون آب حل شد و کمی غلظت پیدا کرد یک پیمانه گلاب و زعفران به شکر و آب اضافه می کنیم و هم میزنیم تا زمانی که غلیظ و یک دست شود و به شکل یک شهد دربیاید.سپس از روی حرارت بر میداریم .

در مرحله بعد ظرفی دیگر برداشته و کره را در آن میاندازیم و روی حرارت قرار میدهیم تا کره ذوب شود.سپس آرد را داخل آن میریزیم و آنقدر هم میزنیم تا طلایی رنگ شود.

سپس آن را از روی شعله گاز بر میداریم و به آرامی وبه تدریج شربت را به آن اضافه میکنیم و در همین حین آرد را هم میزنیم تا شربت به خوبی در آن حل شود.آن را تا زمانی هم بزنید که کاملا حل شده و به صورت یکدست درآید.

به مقدار دلخواه خلال بادام به مواد اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و بر روی حرارت قرار دهید.( بهتر است از دم کنی استفاده کنید )

پس از گذشت حدود 45 دقیقه کاچی شما آماده است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه حلوا

طرز تهیه کاچی با آرد برنج

مواد لازم :

آرد برنج : 1 پیمانه

کره : 3 قاشق غذا خوری

آب : 3 لیوان

گلاب : 3 قاشق غذا خوری

زعفران : 2 قاشق غذا خوری ( دم کرده )

شکر : 5 قاشق غذا خوری

طرز تهیه :

ابتدا کره را در قابلمه بر روی حرارت بگذارید تا کمی باز شود.پس از آنکه کره کمی باز شد آرد برنج را داخل قابلمه بریزید و تا زمانی که طلایی شود آن را تفت دهید.هنگامی که آرد برنج طلایی رنگ شد آرام و به تدریج آب را به آن اضافه کنید و هم زمان هم بزنید تا گلوله نشود.

پس از آنکه آب و آرد به خوبی ترکیب شدند شکر،زعفران و گلاب را به آن ها اضافه کنید و تمام آن ها را بر روی شعله ملایم هم بزنید تا غلظت کافی پیدا کنند.سپس آن ها را درون ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

طرز تهیه کاچی

طرز تهیه کاچی دوشاب

مواد لازم :

شیره انگور : 1 پیمانه

آرد سبوس : 3 قاشق غذا خوری

کره : نصف پیمانه

آب ولرم : 1 پیمانه

طرز تهیه :

مانند دفعات قبل ابتدا کره را در قابلمه می اندازیم تا کمی گرم شود.سپس آرد را به آن اضافه کرده و در کره تفت میدهیم تا طلایی شده و از حالت خامی خارج شود.

هنگامی که رنگ ان طلایی شد از روی حرارت بردارید و حدود 2 دقیقه کنار بگذارید تا کمی سرد شود.سپس آب جوش را بسته به ذائقه خود به آن اضافه کنید و همزمان آرد را هم بزنید تا یک دست شود و گلوله گلوله نشود.

دوباره آن را بر روی حرارت قرار دهید و در این مرحله شیره انگور را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

کمی بر روی حرارت قرار دهید تا قل بخورد و سپس کاچی شما آماده است

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک حلوا

طرز تهیه کاچی چهار مغز

مواد لازم :

مغز بادام نیم کوب شده : 50 گرم

مغز پسته نیم کوب شده : 50 گرم

مغز فندق نیم کوب شده : 25 گرم

مفز گردو نیم کوب شده : 50 گرم

آرد جوانه گندم : 2 لیوان

شیره انگور : 2 لیوان

کره یا روغن حیوانی : 200 گرم

آب : 4 لیوان

گلاب : نصف فنجان

زعفران : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کاچی

طرز تهیه :

شیره انگور را به همراه 4 لیوان آب بر روی حرارت میگذاریم بجوشد.آن را صاف کرده و زعفران و گلاب را نیز به آن ها اضافه مکنیم.

کره را در قابلمه ریخته و پس از گرم شدن آرد را به آن اضافه می کنیم.آنقدر هم می زنیم تا رنگ آن طلایی شود و از خامی در بیاید.

قابلمه را از روی حرارت بر میداریم و شربت شیره انگور را به آن اضافه میکنیم و مرتبا هم میزنیم تا یکدست و بدون بر آمدگی شود.

در مرحله آخر نیز مغز ها را به آن اضافه و دوباره بر روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا بپزد.

طرز تهیه کاچی تبریزی یا قویماق :

یکی از انواع غذاهای سنتی آذربایجان قویماق ، قویماخ یا همان کاچی می باشد این غذا سهم ویژه ای در آداب و رسوم این شهر دارد
معمولا در نذرها یا در صبح روز بعد از عروسی برای عروس و داماد کاچی تبریزی برده می شود این دسر محبوبیت خاصی در بین مردم این شهر و سایر نقاط کشور دارد در این دسر به دلیل اینکه از آرد گندم و برنج استفاده می شود تقدس خاصی بین مردم شهر دارد امیدوارم آن را تهیه نموده و لذت ببرید.
طرز تهیه قویماق
مواد لازم:
آرد برنج: یک قاشق سوپ‌خوری
آرد گندم: یک پیمانه
کره: ۱۰۰ گرم
شکر: ۲ پیمانه
گلاب: یک استکان چای‌خوری کوچک
زعفران: یک دوم قاشق مرباخوری
آب: ۳ پیمانه

طرز تهیه کاچی | طرز تهیه کاچی با آرد برنج

طرز تهیه :
در ابتدا برای تهیه کاچی یک قابلمه مناسب را انتخاب نمایید اگرقابلمه استیل داشته باشید بهتر است بعد آب و شکر را در آن بریزید و روی حرارت متوسط گاز بگذارید صبر کنید تا شکر به خوبی در آب حل شود و به اصطلاح قوام بیاید وقتی قوام ( غلظت شیره مانند مربا کشدار باشد ) آمد گلاب را اضافه نمایید ( بدین علت در آخر اضافه می شود که عطر گلاب از بین نرود ) و شعله را خاموش کنید
در مرحله بعد در قابلمه دیگری کره را بریزید و روی حرارت متوسط گاز بگذارید بعد آرد را کم کم اضافه نموده و مرتب هم بزنید
تا به رنگ آرد طلایی – قهوه ای گردد. بعد آرد برنج را اضافه نموده و باز هم مرتب به هم بزنید تا آرد برنج نیز مخلوط و سرخ گردد
برای اینکه اطمینان حاصل کنید آرد به اندازه کافی سرخ شده یا نه کمی از آرد را در کمی آب بریزید اگر حباب از آن خارج گردید یعنی آرد تان سرخ شده است.
سپس شیره آماده شده را به آرد اضافه نمایید و باز هم مرتب هم بزنید برای مدت زمان یک ربع به هم زدن ادامه دهید. غلظت کاچی باید مانند فرنی باشد نه خیلی سفت نه خیلی شل
در ینجا بهتر است کاچی را دم نمایید یک شعله پخش کن را زیر قابلمه بگذارید و دم کنی را به درب قابلمه بزنید برای دم کشیدن کاچی نیم ساعت تا 45 دقیقه کافی است . کاچی آماده است در ظرف سرو بریزید و میل نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه حلوای هویج
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها