رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 388977

ترامپ: به زودی با رهبر کره شمالی برای دومین بار ملاقات میکنم

ساعت 24- دونالد ترامپ امروز در مقر سازمان ملل در نیویورک از ملاقات با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

div>

به گزارش سی ان ان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) پس از رسیدن به مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد به زودی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات خواهد کرد.

وی اعلام کرد: «به نظر می رسد ما خیلی زود یک نشست دیگر با هم داریم. همانطور که می دانید، کیم جونگ اون یک نامه –یک نامه ی زیبا—برای من فرستاد و از من خواست دوباره با هم ملاقات کنیم و ما این کار را خواهیم کرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه خیلی زود برای این دیدار برنامه ریزی خواهد کرد.»

وی همچنین با ادعای حصول پیشرفت در مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ گفت: این مذاکرات سریعتر از آنچه که بتوان درک کرد در حال پیشروی است.

ترامپ در ادامه افزود: «از زمانی که در سخنرانی سال گذشته در سازمان ملل تهدید کردم که اگر کره شمالی آمریکا یا متحدانش را تهدید کند، این کشور را به کلی نابود می کنم، دنیا تغییرات زیادی کرده است. این یک دنیای متفاوت است. آن زمان بسیار خطرناک بود. هم اکنون یک سال گذشته و زمان تغییر کرده است.»

دونالد ترامپ در تاریخ 12 ژوئن سال جاری میلادی با کیم جونگ اون در سنگاپور ملاقات کرد. این دو درباره برنامه های هسته ای پیونگ یانگ با یکدیگر گفتگو کردند. اما از آن پس به دلیل انتقادات مکرر دو طرف از یکدیگر، روند پیشروی مذاکرات به تعلیق افتاده است. دونالد ترامپ هم پس از برگزاری این نشست اظهارات ضد و نقیضی را درباره کره شمالی مطرح کرد. وی به محض بازگشت از سنگاپور اعلام کرد که کره شمالی دیگر یک تهدید هسته ای نیست. این درحالی است که او چند روز بعد گفت کره شمالی همچنان یک تهدید غیرمعمول برای آمریکا محسوب می شود.

ترامپ حتی سفر ماه گذشته «مایک پمپئو» به پیونگ یانگ را لغو کرد زیرا اعتقاد داشت این سفر بی‌نتیجه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها