رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 389319

خواندنیهای باکو و مالزی

رپورتاژ / بهترین زمان سال برای سفر به باکو بین ماه های فروردین تا دی ماه است؛ زمانی که هوا بهترین چهره خود را به نمایش گذاشت

هتل ها و میهمانخانه های باکو
رشد و توسعه هتل ها در باکو آهنگی کند دارد. برخی از آنها به سر و شکل خود جانی تازه داده اند و برخی دیگر کاربرهای دیگری یافته اند. کیفیت هتل ها تنوع بسیار دارد، بد تا عالی رقابت میان هتل ها مراحل بدوی خود را می گذراند و قیمت ها تقریبا بالا هستند چرا که بسیاری از میهمانان را تجار و صاحبان صنایع نفتی شکل می دهند تا گردشگران. تور باکو با قیمت مناسب در سایت سفر باتو موجود است

بسیاری از هتل ها در دستان دولت هستند که همچنان با آیین سوسیالیستی پیشین خود گردانده می شوند و البته با کمی ادویه مافیای محلی، هرگونه انتقادی بر خدمات آنها غیر ضروری است. در بسیاری از هتل ها اقدامات امنیتی واضح و بعضا فضولانه است. در آذربایجان واژه حریم شخصی در معنی اندکی غریب است. هتل های کوچک و متوسط اگر مستقیم اقدام به رزرو کنید، اغلب نرخ های معقولی را پیشنهاد می دهند.

باکو از فقدان هتل های مناسب با بهای متوسط و هتل های طراحی شده برای گردشگران رنج می برد. به جبران آن حیطه وسیعی از آپارتمان های مبله برای اجاره کوتاه مدت مهیا هستند. با مراجعه به آژانس های مسافرتی محلی می توانید این گونه آپارتمان ها را بیابید. اجاره یک آپارتمان مناسب در مرکز شهر چیزی حدود 30 دلار برای هر شب هزینه می برد.


بهترین زمان سفر
بهترین زمان سال برای سفر به باکو بین ماه های فروردین تا دی ماه است؛ زمانی که هوا بهترین چهره خود را به نمایش گذاشت. نوروز در آذربایجان نیز به عنوان یک عید ملی گرامی داشته می شود و جشن های بسیار باشکوهی در شهر برگزار می شود. ایرانیان بسیاری این فرصت را مغتنم شمرده، تعطیلات نوروزی خود را در این شهر سپری می کنند.

جایی در میان کوهستان ها، منطقه زیبای کامِرون هایلَند به عنوان جواهری در کشور مالزی قرار گرفته است. این منطقه شامل زمین های کشاورزی پهناور چای و به ویژه گیاهانی است که در معرض انقراض بوده و در عین حال رنگ بندی برجسته و رایحه های خوش بویی را به معرض نمایش می گذارند. بازدید کنندگان می توانند خود را از طریق پیاده روی به این محل برسانند. همچنین هتل های متعددی در این ناحیه وجود دارد که گردشگران را اسکان داده و از آنها پذیرایی خواهند کرد.

جزایر پِرهِنتیان

گروهی از جزایر این منطقه دارای سواحل شنی سفید رنگ بکر، آب هایی به زلالی اشک چشم و آب و هوایی ملایم و معتدل هستند. به دلیل زندگی غنی جانوران دریایی و همینطور چشم اندازی با دید بسیار وسیع، این منطقه در میان غواصان و شناگران ماهر، شهرت بسیاری دارد. کایاک سواری و کوه پیمایی در میان جنگل های این جزایر از جمله فعالیت های ورزشی مورد علاقه افراد بوده و سپری کردن زمان و استراحت در کنار ساحل هم از جمله تفریح های آن می باشد.

معبد باتو کِیوز

این مکان مقدس شامل یک معبد بسیار پیچیده است که مجسمه های بلند هندوهای آن یکی از مقصد های مهم زیارتی می باشند. همچنین این محل به دلیل زیبایی طبیعی خود یکی از مشهورترین جاذبه های توریسی مالزی است. هاله های مقدس و اسرارآمیز این محل در قلب بازدید کنندگانش نفوذ می کند.

مالزی

پایتخت رسمی مالزی، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور هم هست، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که در شهر کوالالامپور (Kuala Lumpur) دیدنی‌های زیادی وجود دارد. بازار مرکزی مکان شلوغی است که در مغازه‌های رنگارنگ آن، از صنایع دستیِ سنتی مالزی گرفته تا لباس‌های مدِ روز را می‌توانید پیدا کنید و از همه مهم‌تر وجود غذاهای محلی خیابانی در این بازار است. داخل این بازار، فضایی هم به نام انکس (Annexe) وجود دارد که هنرمندان محلی گاهی اوقات نمایشگاهی از آثار خود در آن برگزار می‌کنند. اگر می‌خواهید در این شهر شب‌گردی کنید، سری به محله‌ی بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) بزنید که پر از کافه و کلوب است. در این منطقه مکان‌های فراوانی با جَو ساده و محیط دوستانه خواهید یافت و می‌توانید شبی به‌یادماندنی را در کنار خانواده و دوستان‌تان سپری کنید. و البته که هیچ سفری به کوالالامپور کامل نمی‌شود، مگر اینکه با برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers) که از جاهای دیدنی مالزی هستند هم عکس یادگاری بگیرید!

این پایتخت نه تنها مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور مالزی است، بلکه یک مرکز مهم در کل ناحیه جنوب شرقی آسیا می باشد. همانطور که انتظار می رود، این شهر پر است از آثار تاریخی متعددی که در کنار مراکز فروشگاهی، هتل ها و آسمان خراش های مدرن قرار گرفته اند. زنده و پر شور بودن یکی از صفات این پایتخت دیدنی یعنی کوالالامپور در قلب کشور مالزی است.

ایپوه، پراک

شهر ایپوه (Ipoh) واقع در ایالت پراک (Perak)، در مقایسه با دو مورد قبلیِ این فهرست، کمتر مورد توجه قرار گرفته و اغلب از دست حتی مجرب‌ترین گردشگران هم در می‌رود. این شهر، خانه‌ی غذاهای خوشمزه و مناظر شگفت‌انگیز طبیعی است. پارک آبی آن با نام دنیای گمشده‌ی تامبون (Lost World of Tambun) بین مالزیایی‌هایی که می‌خواهند آخر هفته‌ی خوبی را سپری کنند، طرفداران زیادی دارد. علاوه بر آن، باغ‌های معبد غار کک لانگ تانگ (Kek Long Tong Cave Temple Gardens) و پارک تفریحی گانانگ لانگ (Gunung Lang Recreational Park) هم جزو مکان‌هایی هستند که مناظر زیبای طبیعیِ ایپوه را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشند. اگر گردشگر فرهنگی هستید، سری به موزه‌ی هو یان هور (Ho Yan Hor Museum) و دنیای ایپوه (Ipoh World) بزنید که ویترینی از ریشه‌های مهم تاریخیِ مردم هاکا در این شهر را پیش روی‌تان به نمایش می‌گذارند. در سفر با تور مالزی به این مکان سر بزنید/


کوچینگ، ساراواک

از آنجایی که بیشتر گردشگران این شبه‌جزیره، راه پنانگ و ملاکا را به‌عنوان جاهای دیدنی مالزی پیش می‌گیرند، مالزی شرقی (صباح و ساراواک) اغلب فراموش می‌شوند. اما بورنئوی مالزی دیدنی‌های فراوانی دارد و یکی از توصیه‌های گردشگران حرفه‌ای، شهر مرکزی ایالت ساراواک (Sarawak)، یعنی کوچینگ (Kuching) است. کوچینگ علاوه بر غذاهای خوشمزه‌ای مثل لاکسا (laksa) و کولو می (kolo mee)، بناهای دیدنی فراوانی مانند موزه‌ی ساراواک (Sarawak Museum) و موزه‌ی چینی‌ها را هم در دل خودش جای داده است. در سفر به این شهر می‌توانید روستای قبیله‌ی بیدایو (Bidayuh tribe village) را هم ببینید و لحظات آرامش‌بخشی را هم روی کشتی‌های تفریحیِ رودخانه‌ی سانتوبونگ (Santubong River) تجربه کنید. اگر زمان مناسبی برای سفرتان انتخاب کنید، می‌توانید جشنواره‌ی جهانی موسیقی رینفارست (Rainforest World Music Festival) را که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های موسیقی، هر ساله در مالزی برگزار می‌شود، ببینید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها