رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 389540

توضیح وزارت صنعت درباره یک نامه جعلی

ساعت 24- وزارت صنعت، معدن و تجارت انتشار تصویر یک نامه در فضای مجازی با موضوع کارت های بازرگانی را اقدامی از سوی افرادی اعلام کرد که «تا دیروز کاسبان تحریم بودند و امروز جاعلان اسناد و پست های دولتی».

style="text-align: justify;">امروز (چهارشنبه) در برخی رسانه ها نامه ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به رییس سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت امور اقتصادی و بازرگانی، رییس گمرک و همچنین رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با موضوع «شفاف سازی استفاده از کارت های بانکی» منتشر شد.

آنگونه که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه امروز در اطلاعیه ای اعلام کرده، این نامه به چند دلیل، جعلی است:
1- جاعلان گویا دقت را فدای سرعت کرده و در متن نسبت داده شده خود به محمد شریعتمداری، از عنوان نادرست وزارت «صنعت، معدن و کشاورزی» نام برده اند!
2- جاعلان این نامه از «یدالله صادقی» به عنوان معاون امور اقتصادی و بازرگانی نام برده اند؛ در حالی که وی در دولت پیشین این سمت را بر عهده داشت و پس از آغاز دوره وزارت شریعتمداری، به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران منصوب شده است.
3- در این نامه «مسعود کرباسیان» به عنوان رییس کل گمرک معرفی شده است؛ در حالی که این موضوع به دوره وزارت «محمدرضا نعمت‌زاده» در دولت یازدهم برمی گردد و در دولت کنونی، کرباسیان به عنوان وزیر اموراقتصادی و دارایی منصوب شد.
4- بر پایه اعلام روابط عمومی وزارت صنعت، امضای شریعتمداری در پایین نامه جعلی است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه خود تاکید کرد «موضوع جعل عنوان و امضای مقامات دولتی برای تخریب وجهه آنان موضوع تازه ای نیست؛ بویژه آنکه خبرنگارنماهای سایت‌های معلوم الحالی که از دل اطلاع رسانی آلوده آنها، کلاهبردارانی چون موسسه مالی اعتباری ثامن و دلالان سکه ثامن به وجود می آیند، با عملیات تخریبی خود، وقت زیادی از مدیران دولت را به تکذیب و تبیین سیاه نمایی‌هایی می‌گیرند که برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب و توصیه ایشان مبنی بر حمایت از دولت در شرایط کنونی است».
در ادامه این اطلاعیه آمده است: اقدام به جعل امضای وزیر بسیار تعجب برانگیز است و تعجب برانگیزتر اینکه این افراد داعیه پیروی از ولایت دارند اما رفتار ضد ولایت فقیه آنها گوش فلک را کر می‌کند و رفتارشان حتی یک کودک چندساله را نیز اقناع نمی کند.
روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد «باید به خدا پناه برد از شر خناسانی که تا دیروز کاسبان تحریم بودند و امروز جاعلان اسناد و پست های دولتی».

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها