رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 389843

تشخیص اسلحه و اطلاع به پلیس توسط هوش مصنوعی

ساعت 24- یک شرکت توسعه تجهیزات امنیتی یک سیستم هوش مصنوعی جدید توسعه داده است که می‌تواند با دقت ۹۹ درصد، حاملین اسلحه را شناسایی کرده و به پلیس اطلاع دهد.

div>

به گزارش انگجت، شرکت "آتنا" (Athena) یک سیستم دوربینی ابداع کرده که از فناوری هوش مصنوعی و فناوری ابری برای شناسایی اسلحه و اطلاع به مقامات استفاده می‌کند.

این شرکت می‌گوید به دلیل اینکه این سیستم می‌تواند سلاح‌ها را شناسایی کند و به سرعت به پلیس اطلاع دهد، قادر است از ورود مجرمان به برخی از مکان‌های عمومی مانند مدارس و شرکت‌ها جلوگیری کند.

این سیستم در حال حاضر در دبیرستانی به نام Archbishop Wood در وارمینستر پنسیلوانیا نصب شده است.

هنگامی که سیستم اسلحه‌ای را در نزدیکی تشخیص می‌دهد، از فضای ابری برای ارسال این اطلاعات به ماموران استفاده می‌کند. همچنین می‌تواند فیلم مورد نظر را از طریق یک اپلیکیشن به صورت زنده برای پلیس پخش کند.

کاربران همچنین می‌توانند دوربین را به سایر سیستم‌های امنیتی شخص ثالث وصل کنند، به این ترتیب قفل کردن درب‌ها یا توقف آسانسورها امکان پذیر است.

تشخیص اشتباه برای سیستم‌های امنیتی مبتنی بر دوربین، یک مشکل است و این امر به ویژه برای آن دسته از دوربین‌های امنیتی که توانایی هشدار مستقیم به پلیس را دارند، یک نقص بزرگ است. اما شرکت "آتنا" ادعا می‌کند که ضریب تشخیص درست این سیستم ۹۹ درصد است.

سازندگان آن می‌گویند با طراحی این سیستم به دنبال مقابله با جرائمی نظیر دعوا و چاقوکشی هستند و انتظار دارند نسخه اولیه این سیستم به زودی طی ماه‌های آینده اجرایی شود.

"آتنا" انواع مختلف سیستم‌های امنیتی خود را در چند قیمت ارائه می‌دهد، اما هزینه اشتراک یکی از آنها که شامل تشخیص اسلحه، قفل درب، متوقف کردن آسانسور و پخش مستقیم است، ماهیانه ۱۰۰ دلار برای هر دوربین است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها