رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 390829

ظریف در آمریکا: هیچ چیز ناممکن نیست

ساعت 24- وزیر خارجه ایران در نیویورک با یک روزنامه مصاحبه کرده و گفته که در باب مذاکره با آمریکا، باید این واقعیت را در نظر داشت که هیچ چیز غیرممکن نیست.

style="text-align:justify">«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران که پس از بازگشت «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران از آمریکا، در نیویورک مانده، در مصاحبه با نشریه نیویورکر، نظراتش را در خصوص مذاکره با آمریکا بیان کرده است.

آن‌طور که نیویورکر خبر داده، ظریف در مصاحبه با خبرنگار این روزنامه، در پاسخ به سوالی در خصوص پیش‌بینی وزیر خارجه دولت دوازدهم از آینده روابط ایران و آمریکا گفته: «ما در دنیای احتمالات زندگی می‌کنیم، چون هیچ‌چیز ناممکن نیست، ولی هنوز هم باید ماند و دید.»

ظریف با اشاره به یک فیلم سینمایی آمریکایی گفته: «اول از همه بگویم که ما عصبانی نیستیم. حالا هم اگر قرار است به سمت حل مسائل برویم، باید مبنایمان چیزی باشد که قبلا ساخته‌ایم.»

وزیر خارجه دولت دوازدهم در ادامه گفته که در مسیر بازسازی روابط، نمی‌توان هر روز همه چیز را از نو ساخت. محمدجواد ظریف در این خصوص گفته: «ما نمی‌توانیم. این ناممکن است. رابطه شما باید برخی مبانی را داشته باشد و ما یک سند داریم.»

منظور ظریف از «سند» همان برجامی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت برای عمل به وعده‌های انتخاباتی خود از آن بیرون آمد.

محمدجواد ظریف در ستایش برجام گفت: «این یک سند ۱۵۰ صفحه‌ای است. دو صفحه‌ای که نیست.» گویا منظور ظریف از سند دو صفحه‌ای، توافق اخیر ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است.

خبرنگار آمریکایی با شنیدن این سخنان از وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، پرسید: «پس باب (مذاکرات) هنوز کمی باز است؟»

ظریف در پاسخ گفته است: «در صورت تحقق شرایط لازم برای مذاکرات، من دورنمای مذاکرات را رد نمی‌کنم؛ این شرایط عبارت است از قابل اتکا بودن (طرف مقابل).»

ظریف مفهوم خود را برای خبرنگار آمریکایی روشن کرده و گفته: «قابل اتکا بودن با اعتماد فرق دارد. قابل اتکا بودن یعنی این که وقتی شما چیزی (موافقتنامه‌ای) را امضا می‌کنید، به آن پایبند بمانید و الا همه چیز از هم می‌پاشد.»

ظریف همچنین گفته: «ما منتظر دیدن کمی واقع‌گرایی هستیم.»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها