رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 391608

پیاده روی در استانبول و تفلیس

رپورتاژ / استانبول در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شد، این شهر در دهه ی 600 قبل از میلاد بنا شده است، جاهای دیدنی زیادی در شهر استانبول وجود دارد و کارهای زیادی می توانید در این شهر زیبا انجام بدهید.

trong>پیاده روی در استانبول

در این مطلب سفر با تور استانبول سعی کرده ایم تا از سواحل آسیایی یکی از شهرهای دیدنی ترکیه، از جاذبه های گردشگری استانبول و جاهای دیدنی استانبول برایتان می گوییم، از هتل های استانبول که تعدادشان زیاد است و انتخاب سخت و همین طور هم از رستوران های استانبول که انواع غذاهای دریایی و محلی را برایتان آماده کردند. در مورد کشور ترکیه و شهر استانبول هر چه که بگوییم کم است، استانبول یا قسطنطنیه از بزرگترین شهر های ترکیه و از مراکز بزرگ فرهنگی و اقتصادی ترکیه می باشد،استانبول در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شد، این شهر در دهه ی 600 قبل از میلاد بنا شده است، جاهای دیدنی زیادی در شهر استانبول وجود دارد و کارهای زیادی می توانید در این شهر زیبا انجام بدهید. جهت آشنایی بیشتر با سواحل آسیایی استانبول با ما در مجله همگردی همراه باشید.

1) کزیکوی

کزیکوی که یکی از جاذبه های گردشگری استانبول و جاهای دیدنی استانبول است، در قدیم همان خلقیدون است. بر اساس شواهد موجود در گذشته ای دور یکی از شهر های باستانی در آسیای کوچک بوده است.ایستگاه قطار حیدر پاشا که در سال 1908 میلادی در روی آب ساخته شده است از آثار معماری بی نظیری است که در بخش آسیایی استانبول می توان آن را مشاهده نمود.

2) چارشی

منطقه ای به نام چارشی که به معنی بازار می باشد یکی از جاذبه های گردشگری استانبول و جاهای دیدنی استانبول و در قاضی کوی و خیابان سوئوتلو چشمه قرار دارد که چندین کلیسای مدرن و کافه و همچنین مغازه ها و رستورا ن های روباز سرتاسر آن را پوشانده است .خیابانی به نام ژنرال آصیم گوندوز در نزدیکی آن وجود دارد که سالن های سینما ، رستوران و همچنین برند های بین المللی ترک فروشگاهشان در این خیابان مستقر است. بنابراین در سفر به استانبول، بازدید از این منطقه را به هیچ وجه فراموش نکنید.

3) برج دوشیزه

در جزیره ای کوچک درسواحل آسیایی استانبول در ترکیه ، که به جای مانده از امپراطوری روم باستان است برجی به نام دوشیزه که نام دیگر آن برج لیندر می باشد وجود دارد که وظیفه اش در زمان های گذشته هدایت کشتی ها بوده است و این روزها یکی از جاذبه های گردشگری استانبول و جاهای دیدنی استانبول است. این برج را برج لیندر نیز می گویند که متعلق به قرن هجدهم میلادی می باشد در افسانه ها آمده است که لیندر هر شب به سوی نوری که هیرو معشوقه اش برایش روشن نگه می کرده مسیرتنگه را شنا می کرده است.اگر چه بعضی ها می گویند که این افسانه در داردانل اتفاق افتاده است .داستان انتخاب نام دوشیزه برای این برج نیز شنیدنی است . پیش گویی می شود که شاهزاده خانمی قرار است که با نیش مار بمیرد، به این دلیل شاه زاده خانم را به این جزیره می برند که از نیش مار در امان باشد اما شاهزاده خانم در این جزیره توسط ماری گزیده می شود که با سبد میوه وارد شده بود و در همان جا می میرد. این برج در حال حاضر کاربری اش به یک کافه ی شیک و گران قیمت با یک رستوران مجلل تغییر یافته است . بنابراین در سفر به استانبول، بازدید از این منطقه را به هیچ وجه فراموش نکنید.

4) اُسکُدار

اسکدار از مناطق مسکونی قدیمی در سواحل آسیایی ترکیه می باشد . اسکوتاری نام قبلی این منطقه که در واقع زیستگاهی در قرن هفتم بود می باشد. اما امروزه اثری از این شهر باستانی دیده نمی شود. اسکدار امروزه دارای مساجد زیادی است که از دوران عثمانی به جای مانده است. برای رفتن به سیر کیجی که شامل چندین مسجد قدیمی می باشد از قطار زیر زمینی می توان استفاده نمودو در عرض چهار دقیقه این مسیر را طی نمود. آثار ارزشمندی از معمار سنان مثل مسجد مهرماه سلطان یا مسجد اسکله را در این منطقه می توان مشاهده کرد.مسجد ینی والده( مادر جدید) از بناهای دیگری است که توسط این معمار بزرگ( معمار سنان) در سال 1710 ساخته شده است همچنین می توانید از مسجد شمسی پاشا و آتیک والده( مادر قدیم ) در این منطقه بازدید نمایید. بنابراین در سفر به استانبول، بازدید از این منطقه را به هیچ وجه فراموش نکنید.

از دست ندهید: تور لحظه آخری

پیاده روی در تفلیس!

تفلیس پایتخت گرجستان ، مکانی ایده آل برای کسانی ست که میخواهند با پای پیاده و به صورت گروهی جاذبه های گرجستان کشف کنند و از مناظر و معماری فوق العاده به سبک مدرن و کلاسیک لذت ببرند. اگر عاشق گشت و گذار هستید، تور پیاده روی تفلیس! را تجربه کنید.

تور پیاده روی را از خیابان روستاولی شروع کنید!

خیابان روستاولی یک خیابان مرکزی در شهر تفلیس می باشد که در امتداد آن ساختمانهای زیادی را خواهید دید. از ایستگاه مترو روستاولی حرکت کنید و مجسمه شوتا روستاولی، یک شاعر قرون وسطی را تحسین کنید. به راه خود به سمت میدان آزادی ادامه دهید و به سالن تئاتر و باله تفلیس سری بزنید. از تئاتر روستاولی، ساختمان پارلمان، گالری ملی و چندین موزه در اینجا دیدن کنید.

در میدان آزادی توقف کنید!

میدان آزادی در وسط شهر چندین بار بازسازی و تغییر نام داده شد. زمان حکومت روس ها بر گرجستان، به آن میدان اریوان گفته می شد و در دوران شوروی میدان لنین نامیده شد. بنای آزادی در این میدان که نماد استقلال گرجستان می باشد، از سنگ گرانیت و طلا ساخته شده و 35 متر ارتفاع دارد.

سری به مدرسه هوگوارت بزنید!

راه خود را به سمت خیابان آساتیانی ادامه دهید تا به مدرسه هوگوارت برسید که به مدرسه هری پاتر هم در بین اهالی تفلیس معروف است. یک ساختمان به سبک گوتیک که زمانی مدرسه دخترانه آلمانی ها بود.

در باغ های سرسبز قدم بزنید!

در نزدیکی قلعه ناریکالا، باغ های سرسبز 161 هکتاری دیده می شود که انواع گونه های گیاهی فوق العاده زیبا را در اینجا می توان دید.در مورد تور گرجستان در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

از حمام های سولفوری بازدید کنید!

از خیابان میرزا شفیع به سمت آبانوتوبانی، منطقه حمامهای سولفوری تفلیس بروید. اگر زمان اضافه دارید به داخل یکی از حمام ها بروید و در آنجا ریلکس کنید.در غیر این صورت در پارک بنشینید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها