مهم‌ترین خواص اکبر جوجه
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص اکبر جوجه گفت: این غذا به علت داشتن اسید آمینه تریپتوفان نقشی موثر در ساخت هورمون سروتونین در خون و دستگاه گوارش دارد، همچنین با ایجاد هورمون شادی و نشاط، در افراد اضطراب، استرس و افسردگی را برطرف می‌کند.
وی درباره خواص دیگر اکبر جوجه بیان کرد: این غذا به علت وجود آهن، اسید فولیک و ویتامین B۱۲، تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و در نتیجه کم‌خونی را رفع می‌کند. از این رو برای زنان باردار و جنین آن ها نیز بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: پروتئین موجود در اکبر جوجه، تاثیری چشمگیر در تقویت عمومی، افزایش انرژی و عضلانی شدن بدن دارد، از این رو این غذا برای ورزشکاران بسیار مناسب خواهد بود.
عظمایی تاکید کرد: اکبر جوجه به علت وجود کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D استخوان‌ها و دندان‌ها را محکم و از ابتلای افراد به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند، این غذا نقشی موثر در رفع التهاب و ورم مفاصل (آرتریت) دارد.
وی تصریح کرد: اکبر جوجه به علت داشتن ویتامین‌های B۳ (نیاسین) و B۱۲ تاثیری چشمگیر در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه دارد و از بروز آلزایمر در افراد جلوگیری می‌کند، این غذا نقشی موثر در تقویت سیستم قلبی و عروقی و بینایی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: سلنیوم اکبر جوجه به درمان آرتروز کمک می‌کند و ترکیبی از ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه B و سایر املاح معدنی غذا در طراوت و شادابی پوست و مو موثر است دارد.
عظمایی یادآوری کرد: اکبر جوجه به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی نیز دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران