رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 391936

طرز تهیه کشک بادمجان / طرز تهیه کشک بادمجان کبابی / طرز تهیه کشک بادمجان ساده

طرز تهیه کشک بادمجان / طرز تهیه کشک بادمجان کبابی / طرز تهیه کشک بادمجان ساده / طرز تهیه کشک بادمجان رشتی / طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی / طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی / طرز تهیه کشک بادمجان رستورانی / طرز تهیه کشک بادمجان اصفهانی

کشک بادمجان
a href="https://www.saat24.news/news/391936/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87">طرز تهیه کشک بادمجان

کشک بادمجان یکی از غذا های سنتی و محلی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد.این غذای بسیار خوشمزه مقوی نیز بوده و مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان،کشک،سیر و پیاز می باشد.بادمجان ها را به 3 نوع کبابی و سرخ کرده می توانید طبخ کنید.در ادامه مطلب طرز تهیه کشک بادمجان همرا ما باشید

طرز تهیه کشک بادمجان ساده

مواد لازم :

بادمجان : 6 عدد

کشک : به مقدار دلخواه

سیر : 5 حبه

پیاز داغ : 4 عدد

نعنا خشک : به مقدار لازم

روغن و نمک : به مقدار لازم

آب : کمی

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه راتا کشک بادمجان

طرز تهیه :

ابتدا بادمجان ها را کبابی و یا سرخ کنید.آن ها را به همراه مقداری آب و پیاز داغ بر روی حرارت قرار دهید تا کمی بپزند. سیر ها را ساطوری خرد کنید و با مقداری روغن سرخشان کنید.نعنا داغ را نیز به آن ها اضافه کنید و برای چند دقیقه تفتشان دهید.

همه مواد را با یک دیگر میکس کنید و سعی کنید تا مواد را یک دست کنید.

در اخر کشک را نیز به آن ها اضافه و کشک بادمجان خود را سرو کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی

مواد لازم :

بادمجان : 6 عدد

پیاز خلالی : 2 عدد

سیر : 2 حبه بزرگ

گردو خرد شده : 25 گرم

پودر نعنا خشک : 3 قاشق غذا خوری

آب جوش : ½ پیمانه

روغن سرخ کردنی : 2 قاشق غذا خوری

رب گوجه : 4 قاشق سوپخوری

زردچوبه : 1 قاشق مربا خوری

کشک : 150 گرم

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه حلیم بادمجان

طرز تهیه :

در تابه ای مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.هنگامی که روغن داغ شد بادمجان ها را در داخل آن قرار دهید و خوب سرخشان کنید.

در تابه دیگر کمی روغن بریزید و پیاز هایتان را در آن سرخ کنید.پس از اینکه پیاز ها کمی سرخ شدند سیر را نیز به آن ها اضافه کرده و به همراه پیاز تفت دهید.زردچوبه را نیز بر روی آن ها بریزید و تفت دهید.

مقداری از سیر و پیاز تفت داده شده با زردچوبه را برای تزیین پایانی کشک بادمجان نگه دارید و بر روی بقیه پیاز و سیر داغ ها رب گوجه فرنگی بریزید و تفت دهید.

بادمجان ها را بر روی مواد بریزید و مقداری آب جوش نیز بر روی آن ها بریزید و هم بزنید.گردو ها را نیز پس از نیم ساعت به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید و درب تابه را بگذارید تا بپزد.

در همین فاصله پودر نعنا را در مقداری روغن تفت دهید و به همرا کشک به مواد اضافه کنید و دو باره درب ظرف را بگذارید.

در پایان کشک بادمجان خود را با سیر و پیاز داغ های باقی مانده و کمی گردو تزیین و سرو کنید

طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان رشتی

مواد لازم :

بادمجان کبابی : 7 عدد

کشک : 1 لیوان

سیر : 4 حبه

نعنا داغ : 2 قاشق غذا خوری

بویا : 2 قاشق غذا خوری

گردو خرد شده : 6 عدد

نمک ، فلفل و زرد چوبه : به مقدار لازم

طرز تهیه :

بادمجان های کبابی را از قبل بکوبید و یا به وسیله چنگال آن ها را ریش ریش کنید.

سیر را رنده و در مقدار کمی روغن به همراه نمک و زردچوبه تفت دهید.بادمجانها را به سیر ها اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید.پیاز عسلی را نیز به آن ها اضافه و تفت دهید.

بویا و نعنا سرخ شده را به مواد اضافه کنید و برای مدت 5 دقیقه اجازه دهید باهم بپزند.

در آخر کشک را بر روی مواد بریزید و شعله را کم کنید تا روغن بیندازد و بعد کشک بادمجانتان را سرو کنید.


طرز تهیه کشک بادمجان اصفهانی ایران

مواد لازم :

برنج 2 پیمانه

گوشت سردست یا گردن 500 گرم

کشک 500 گرم

پیاز سرخ شده 1 پیمانه

سیر رنده شده 2 حبه

بادمجان سرخ شده 2 کیلو

نعناع داغ یک چهارم پیمانه

نمک، فلفل، ادویه جات و آب زعفران به میزان لازم

طرز تهیه:
در ابتدای کار برنج ( مثل درست کردن شله زرد یعنی کاملا پخته و بدون آب ) را می پزیم و کنار می گذاریم بعد گوشت ( بهتر است کمی چرب باشد ) را با یپاز و ادویه می پزیم و در آخر پخت نمک می زنیم و کناری می گذاریم
بادمجان را پوست بکنید و چند ساعت از قبل پخت غذا به آن نمک بزنید و کناری بگذارید این کار باعث می شود تلخی بادمجان از بین برود و روغن کمتری هنگام سرخ شدن ببرد بعد از چند ساعت یا بادمجان را بپزد یا با روغن سرخ کنید که سرخ کرده بهتر و خوشمزه تر است.
گوشت را که پختید و بادمجان را که سرخ نمودید را به برنج بیافزایید و قاطی نمایید. این ترکیب باید کمی سفت باشد. دقت کنید برنج حتما بدون آب باشد تا مواد سفت باشد.
در مرحله بعد تابه مناسبی را انتخاب نموده و در آن روغن بریزید وقتی خوب داغ شد پیاز را اضافه نموده و تفت دهید وقتی طلایی شد زردچوبه و ادویه دلخواهتان را اضافه نموده و تفت دهید بعد مقداری از پیاز را برای تزئین بردارید و به بقیه سیر را اضافه نمایید و تفت دهید زیاد سرخ نکنید چون خشک و سفت می شود وقتی عطر سیر بلند شد سیر و پیاز را به ترکیب بادمجان و گوشت و برنج اضافه نمایید .
حالا در اینجا نعنا را کمی در تابه تفت دهید و به همراه آب زعفران به مواد بیافزایید و روی شعله ملایم قرار دهید تا مواد جا بیافتد و غذای خوشمزه حاصل گردد.
وقتی به خوبی جا افتاد و پخته شد با استفاده از گوشکوب برقی یا دستی مواد را بکوبید تا حسابی له شود و کشدار گردد حالا کشک را با آب مخلوط و می جوشانیم مدت زمان بیست دقیقه برای جوشیدن کشک کافی است بعد کشک را به ترکیب مان می افزاییم و 15 دقیقه دیگر هم اجازه می دهیم کشک با موادمان ترکیب شود. مراقب باشید که کشک بادمجان ته نگیرد چون وقتی کشک را می افزاییم این امکان هست . کشک بادمجان اصفهانی در این لحظه آماده است برای تزئین از پیاز داغ و آب زعفران و سیر و گردو و کشک کمک بگیرید و با سلیقه خودتان تزئین نمایید البته داخل مواد گردو هم می توان ریخت اگر علاقه داشتید اضافه کنید . بعضی ها در این ترکیب به جای برنج از عدس استفاده می کنند اینکار سلیقه ای است البته این مطلب عرض کنم که در این صورت رنگ کشک بادمجان سیاه و تیره می شود. ( طرز تهیه کشک و بادمجان )

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کله جوش اصفهانی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها