رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 392380

مجتهد: یک فرد نزدیک به بن سلمان احتمالا پشت ترور خاشقجی باشد

ساعت24-مجتهد، فعال توئیتری عربستانی درخصوص مساله ناپدید شدن و توطئه قتل جمال خاشقجی در ترکیه گفت: به نظر می‌رسد که ترکیه دلایل قطعی و مفصلی درخصوص شکنجه و قتل خاشقجی در اختیار دارد و این دلایل چه بسا به زودی اعلام می‌شود.

مجتهد اعلام کرد، یک شخص نزدیک به ولیعهد عربستان احتمالا عملیات قتل جمال خاشقجی، منتقد و روزنامه‌نگار سعودی را اداره کرده باشد.

به گزارش سایت النشره، مجتهد، فعال توئیتری عربستانی درخصوص مسأله ناپدید شدن و توطئه قتل جمال خاشقجی در ترکیه گفت: به نظر می‌رسد که ترکیه دلایل قطعی و مفصلی درخصوص شکنجه و قتل خاشقجی در اختیار دارد و این دلایل چه بسا به زودی اعلام می‌شود.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد تیمی که این عملیات را اجرا کردند حرفه‌ای نبوده، زیرا که نتوانسته اسرار و جزئیات را مخفی کند به هر حال جزئیات به قدری دردناک هستند که موضع جدی و قاطع ترکیه را می‌طلبد و آیا ترکیه تنها به اعتراض اکتفا خواهد کرد؟

این فعال توئیتری معروف عربستانی همچنین تصریح کرد: یکی از ۱۵ شخصی که مقامات ترکیه ورودشان به این کشور را همزمان با ناپدید شدن خاشقجی اعلام کردند شخصی بسیار نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است و احتمال دارد که عملیات قتل این منتقد سعودی را مدیریت کرده باشد و اگر این امر درست باشد مشخص می‌شود شخصی که این عملیات را انجام داده، غیرحرفه‌ای بوده است. او حتما با نام جعلی وارد ترکیه شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه در ترکیه خبر داد، مقام‌های این کشور بر این باورند که روزنامه‌نگار منتقد سعودی که پس از ورود به کنسولگری ریاض در استانبول ناپدید شده بود، در داخل ساختمان این مقر دیپلماتیک به قتل رسیده است.

یک مقام ترکیه به خبرگزاری رویترز گفته است: ارزیابی اولیه پلیس ترکیه این است که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شده است. ما معتقدیم این قتل با قصد قبلی بوده و جسد به خارج از کنسولگری منتقل شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها