رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 393251

بارهای هوایی عجیب | محموله های هوایی عجیب در هواپیما

ساعت 24-در این مقاله سعی داریم شما را با همسفران و بار های هوایی که امکان است در پرواز شما را همراهی کنند آشنا کنیم این همسفران عجیب محموله های هواپیمایی هستند که ما پیش تر تعدادی از آن ها را به شما گفته اییم و در این مقاله سعی داریم شما را با تعداد دیگری از این همسفران عجیب آشنا کنیم. در ادامه با بارهای هوایی عجیب و نمونه هایی از محموله های هوایی عجیب را خواهیم دید ...

شیر نر پارک ملی "سرنگتی" در کشور آفریقایی تانزانیا
بارهای هوایی عجیب : فیل ها محموله های عظیم در قسمت بار

ابتدا به سراغ یکی از عظیم الجثه ترین بارهای هواپیمایی می رویم این محموله عظیم وزنی تا 5800 کیلوگرم را دارند این فیل ها از دسته ی حیوانات باهوش می باشند،این هوش کمی کار را سخت تر می کند پس باید آن ها را تربیت کرد که به جعبه های حمل در بار هواپیما وارد شوند و بتوانند از آن ها خارج شوند،و باید به نحوی با صدای بلند هواپیما آشنا شوند،از جمله airline هایی که این مسافران را حمل می کنند خطوط هوایی قطر و aeroflot می باشند،برای مثال در سال 2012 یک گله با 9 فیل آفریقایی در قسمت بار هواپیما از منطقه ای با نام نامیبیا تا پارک سافاری در تبریز در کشور مکزیک با خط هوایی lan منتقل شدند.

فیل ها

بارهای هوایی عجیب : مارهای سمی در قسمت بار هواپیما

یکی از خطر ناکترین این محموله ها مار های سمی در قسمت بار ها می باشند،که فیلمی هم با همین موضوع ساخته شده است،این مارها که زهر آلود هم می باشند در فرودگاه های جهان منتقل می شوند،تا حدی که گاهی در شمارنده ی بلیط چک می شوند البته قوانینی برای انتقل این مسافران وجود دارد برای مثال بسته بندی خاص آنها به این صورت که ابتدا داخل دو روبالشی گره خورده و کیفی پارچه ای و در آ[ر در یک مخزن فوم با جنس پلی استایرین و در انتها در جعبه ای چوبی که روی زمین محکم شده قرار میگیرند،پس می توان به این نتیجه رسید که این بسته بندی محموله بدون دخالت انسان هرگز باز نخواهد شد.

مارهای سمی

بارهای هوایی عجیب : شیر ها ببرها و خرس ها در محموله ای در هواپیما

از دیگر مسافران یک سفر هوایی می توانند درندگانی مانند شیر ها و ببرها و البته خرس ها باشند ،امروزه خطوط هوایی توانسته اند به ابزار برای انتقال باغ وحش ها باشند که میانگین آن انتقال حدود 150 حیوان در سال می باشد،برای مثال یک خرس قطبی در پروازair france -klm و انتقال یک شیر ماده در پرواز لوفتهانزا از باغ وحشی در فرانسه به آفریقای جنوبی بوده است،در سال 2010 هم بچه ببری در چمدانی در بانکوک دیده شده که برای پرواز ترخیص نشده بود.

شیر ها

بارهای هوایی عجیب : گونه های حیوانی در معرض خطر و سفر با هواپیما

طبق گفته ی انجمن اودبان نوعی غاز با نام nene در هاوایی وجود دارد که در معرض انقراض می باشد،این غازها در سه جزیره ی هاوایی مائوی و کائوای ساکن هستند ،و این مسئولان را بر این می دارد که آن ها مسافران خطوط هوایی برای کمک به تولید نسلشان باشند،خطوط هوایی هاوایی این وظیفه را به عهده دارد تا مسافران ویژه اش به سلامت به مقصد برسند.

غاز ها

بارهای هوایی عجیب : حیوانات تاکسیدرمی

این غنائم شکار حیوانات تاکسیدرمی هستند که با خطوط هوایی تجاری منتقل می شوند،که اعتراضات شدیدی نیز به دنبال داشته اند و برخی از خطوط هوایی مانند air france حمل و نقل غنائم شکار را به کل ممنوع کردند و برخی شرکت های هوایی دیگر مانند خطوط امارات و آفریقای جنوبی حمل تاکسیدرمی حیواناتی مانند فیل و بوفالوی و کیپ و پلنگ و کرگدن را منع کرده اند،از دیگر اقدامات در این زمینه حمل عاج است که در سنگاپور و بریتانیا ممنوع شد.

سیدرمی

بارهای هوایی عجیب : خرچنگ ها

در منوی غذایی مناطق شمالی و سواحل دریایی بودن خرچنگ مرسوم می باشد اما در جاهای خشک کمی دور از انتظار است که این امر با پرواز های هوایی امکان یافته است پس اگر در مناطق گرمسیر و دور از دریا در رستوران ها و فروشگاها خرچنگ دیدین متعجب نشوید،حمل این بار شرایط خاص خود را میطلبد که شامل دما ورطوبت و تامین اکسیژن مورد نیاز می باشد در غیر این صورت آسیب دیدیه و از بین می روند.

خرچنگ ها

محموله های هوایی عجیب : ارز و جواهرات

اجناس گرانبهایی مانند شمش طلا،جواهرات و فلزات گرانبهایی دیگر و اوراق بانکی از جمله این محموله ها می باشند،این محموله ها با نظارت و ایمنی بالا و با دوربین های نظارتی و با نیروهای امنیتی اسکورت می شوند.

جواهرات

محموله های هوایی عجیب : آثار هنری ارزشمند

اقلام و اشیای گرانبها در موزه ها اغلب به صورت چرخشی در موزه ها می چرخند برای مثال نقاشی های مونه وهنرمند مشهور فرانسوی و مصنوعات مصری از جمله این اشیا می باشند، برای مثال پرواز airfrance klm از هلند به برزیل با داشتن 70 اثر هنری از پیت ماموریت خود را برای دایر کردن موزه در برزیل انجام داده است.

آثار موزه ها

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها