رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 393597

ماجرای باورنکردنی بازداشت مربی لیگ یکی توسط پلیس اینترپل!

ساعت24- مسئولان پلیس اینترپل با حضور در ورزشگاه 50 هزارنفره پارس‌آباد شیراز سرمربی قشقایی را دستبند زدند و بردند!

همه شوکه بودند. درست بعد از پایان کنفرانس خبری بازی قشقایی و مس کرمان، در دقایقی که ابراهیم طالبی از باخت تیمش شاکی بود، اتفاق عجیبی رخ داد. گروهی لباس شخصی که حکم جلب این مربی را در دست داشتند به ورزشگاه آمده بودند و مربی را کت بسته بردند.

ابی طالبی از چند هفته قبل به عنوان مربی جدید قشقایی معرفی شده اما اسم غریبی در فوتبال ایران نیست. دو دهه قبل او یک تاجر شیرازی مقیم آلمان بود که به باشگاه بایر لورکوزن نزدیک شد. او رفاقتی هم با علی فتح‌الله‌زاده پیدا کرد و توانست بازیکنان زیادی را از ایران به فوتبال آلمان ببرد. مهدی پاشازاده، علی موسوی، سرژیک تیموریان، سیروس دین‌محمدی و داریوش یزدانی بازیکنانی از استقلال بودند که در آن سال ها به بوندس‌لیگای یک و دو رفتند و برخلاف انتقال های پرسپولیسی، هیچ کدام دوره های موفقی را سپری نکردند.

این اما همه کار طالبی برای استقلال نبود. او بارها مربیان بایرلورکوزن از کالموند تا فولر و بقیه را به ایران آورد و رولند کخ در اولین سال لیگ حرفه ای به کمک او به تهران آمد و خودش شد دستیارش در استقلال. در هفته های پایانی لیگ هم او توانست روی نیمکت این تیم بنشیند. با استقلال حتی قهرمان جام حذفی هم شد اما بعد از آن در سراشیبی افتاد. به آلمان برگشت. دارایی های مشترکش با فتح‌الله‌زاده و باشگاه استقلال یک به یک بسته شدند و بعد هم خیلی بی سر و صدا از آلمان برگشت و سال ها بی آنکه خبری از او باشد در شیراز زندگی می کرد.

اخباری از اینکه مشکلات مالی برایش در آلمان به وجود آمده مطرح شده بود اما در حقیقت کسی خبری از او نداشت تا یکباره سرمربی تیم لیگ یکی قشقایی شیراز شد. خیلی ناگهانی به این تیم آمد و خیلی سریع هم توانست موفق شود. او تیم بحران زده را صاحب چند پیروزی و تساوی کرد تا نامش سر زبان ها بیفتد.

دیشب اما شب خوبی برایش نبود. او به مس کرمان در خانه باخت تا شرایط برایش عوض شود. بعد از بازی هم که بازداشت شد.

نجف پور مدیر باشگاه قشقایی با تائید خبر این بازداشت به خبرآنلاین می گوید: «چند مامور لباس شخصی به استادیوم آمدند و به نیابت از پلیس بین‌الملل او را بازداشت کردند. بله او بازداشت شده است. آنها گفتند آقای طالبی را با شکایت همسر آمریکایی اش و پیگیری پلیس اینترپل بازداشت کرده اند. برای ما هم عجیب بود. او در این مدت فکر کنم ده سالی بود که ایران بوده و مشکلی وجود نداشته. خودش هم همین را می گفت. او خیلی با انگیزه بود و توانست در این هفته ها برای ما نتایج خوبی بگیرد اما شوکه شدیم. طالبی فعلا در شیراز بازداشت است و به حکم قاضی انگار قرار است به تهران منتقل شود. نمی دانم و فکر نکنم قرار باشد او را از ایران خارج کنند و امیدوارم کل مسئله به‌قدری حاد نباشد که ما دچار مشکل شویم. خودش که وقت بازداشت می گفت موضوع خیلی جدی نمی تواند باشد. ما امیدواریم این مسئله حل شود و مشکل خاصی نباشد ولی خیلی هم در جریان ریز پرونده نیستیم.»

این جدیدترین اتفاق اعجاب آور در فوتبال ایران است. جالب اینکه این بازداشت درست همزمان با بازداشت عوامل فوتبالی در کشور بلژیک رخ داده است!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها