رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 393709

درخواست کمک پاکستان از صندوق بین‌المللی پول

ساعت24-پاکستان اعلام کرد نیاز به دریافت برنامه نجات از صندوق بین‌المللی پول دارد.

به گزارش مارکت واچ، پاکستان که اصلی‌ترین گذرگاه پروژه جاده ابریشم جدید چین است از صندوق بین المللی پول برای دریافت یک بسته نجات تقاضای کمک کرده است. این درخواست پس از آن صورت می‌گیرد که برخی از اقتصاددانان به پاکستان در خصوص دریافت وام از چین هشدار داده بودند.

احتمالا صندوق بین‌المللی پول در صورت قبول درخواست پاکستان بر برنامه‌های مالی این کشور محدودیت‌هایی وضع خواهد کرد که به موجب آن برخی از وعده‌های انتخاباتی عمران خان- نخست وزیر جدید پاکستان - نظیر اشتغال زایی بیشتر و نظام رفاهی را به حال تعلیق در می‌آورد.

به نظر می‌رسد دولت پاکستان با توجه به کاهش سریع ارزش روپیه و افزایش کسری حساب تجاری خود، چاره‌ای جز کمک خواستن از صندوق بین المللی پول ندارد. پیشتر مقامات پاکستانی وعده داده بودند مشکلات اقتصادی این کشور را بدون کمک گرفتن از صندوق بین المللی پول حل و فصل کنند.

فواد حسین- وزیر اطلاعات پاکستان - در این باره گفت: نامطمئن بودن از شرایط اقتصادی در جامعه رو به افزایش بود وبازار بورس در حال سقوط بود و تصمیم گرفتیم به این فضا پایان دهیم. این درخواست پاکستان ممکن است با مخالفت یا محدودیت‌هایی از جانب آمریکا مواجه شود که بزرگ‌ترین تامین کننده مالی صندوق است. مایک پمپئو- وزیر خارجه آمریکا در ماه ژوئیه گفته بود آمریکا نمی‌خواهد شاهد کمک صندوق به پاکستان باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها