رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 394581

رشد ۱۱ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها در شش ماهه اول سال ۹۷

ساعت۲۴-رئیس کل دادگستری استان تهران از افزایش ۱۱ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری در شش ماهه اول سال۹۷ خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در نشست شورای معاونان دادگستری استان تهران گفت: مردم ما به لحاظ تلاطم و اضطرابی که به دلیل مسائل و نابسامانی اقتصادی در بازار کشور اتفاق افتاد، شش ماهه سختی را پشت سر گذاشتند و در این میان شاهد جنگ تبلیغاتی دشمنان نیز بودیم.

وی افزود: وضعیت موجود شرایط را برای مجموعه دادگستری استان تهران به مراتب سخت‌تر کرد و با این نابسامانی‌ها مواجه بودیم و علاوه بر آن با رسیدگی پرونده‌های قضایی از جمله موضوعات اقتصادی پرونده تشکیل شد.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۹۷ در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش تعداد پرونده ورودی داشته‌ایم.

اسماعیلی اضافه کرد: نیروی چندانی به بدنه قضایی اضافه نشده و همان همکاران به این پرونده‌ها رسیدگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: این معدل رسیدگی ۱۱ درصدی در بخش‌های مختلف یکسان نبوده و در محاکم استان ۱۳.۲ درصد بوده که دادسراها وضعیت بهتری داشتند و رشد ۴.۸ داشته‌اند.

این مقام قضایی افزود: در دادگاه تجدیدنظر و کیفری یک ۱۹.۴ درصد افزایش وارده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بوده و در اجرای احکام مدنی ۳۱.۹ افزایش پرونده وارده بوده است و همچنین در اجرای احکام کیفری ۸.۹ افزایش پرونده وارده داشته‌ایم که معدل آن ۱۱ درصد بوده است اما با همت و تلاش همکاران این افزایش وارده را جبران کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها