رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 395060

نیش و کنایه های روزنامه الیاس حضرتی به نشست های رئیس جمهور با اصلاح طلبان و اقتصاددانان

ساعت24-«نشست می‌گذاریم، پس منفعل نیستیم» این استراتژی جدید تیم مشاوران حسن روحانی است. در اوج التهابات از تیم رسانه‌ای تا شخص روحانی تصمیم گرفتند که بیش از هر چیز سکوت پیشه کنند و خبری از نشست و گفت‌وگویی که یک سوی آن نخبگان یا اقشار باشند، نبود.

روحانی و تیم همراه چندی پیش، ‌پس از یک سال نشستی با اصلاح‌طلبان برگزار کردند. قرار است به زودی اصولگرایان نیز در پاستور مهمان روحانی باشند. رییس‌جمهوری برای آغاز سال تحصیلی راهی دانشگاه تهران شد و در میان دانشگاهیان و به خصوص کارمندان و مدیران وزارت علوم سخنرانی کرد و همین دو روز پیش هم نشستی با حضور 19 چهره اقتصادی برگزار شد که علاوه بر حسن روحانی، محمود واعظی رییس‌دفتر رییس‌جمهوری، مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهوری، عبدالناصر همتی مدیرکل بانک مرکزی و علی ربیعی با سمتی جدید یعنی مسوول فضای گفت‌وگوی اجتماعی رییس‌جمهور حضور داشتند.

اما آنچه در هر سه مراسم با حضور رییس‌جمهوری مشترک به نظر می‌رسد «مدعوین» هستند. ماجرای مدعوین از اولین مراسم یعنی نشست روحانی با اصلاح‌طلبان آغاز شد.

ترکیب حضور اصلاح‌طلبان در این نشست نامانوس بود، ‌به این معنا که با نگاهی دقیق به اسامی دعوت‌شدگان هیچ ارتباط معناداری میان حاضران به چشم نمی‌خورد و در یک کلام مشخص نبود که افراد دعوت شده بر اساس چه متر و معیاری پا به پاستور گذاشته‌اند تا از دغدغه‌های جریان اصلاح‌طلبی با رییس‌جمهوری سخن بگویند.

چندی بعد حسن روحانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به دانشگاه تهران رفت و در تالار علامه امینی این دانشگاه سخنرانی کرد. این مراسم همچون نشست او با چهره‌های اصلاح‌طلب بی‌حاشیه نبود. چرا که تعداد بسیاری از کسانی که برای آنها صندلی در نظر گرفته‌ شده‌بود کارمندان و مدیران وزارت علوم و دانشگاه تهران بودند و البته در این مراسم به هیچ‌کدام از تشکل‌های دانشجویی اعم از مخالف و موافق دولت اجازه صحبت در حضور رییس‌جمهوری داده نشد.

جلسه آخر هم، ‌حضور برخی چهره‌های اقتصادی بود. البته که تعداد مدعوین بیش از اینها بود اما گویا تنها 19 نفر تمایل داشتند که در این وضعیت اقتصادی با رییس‌جمهوری گپ و گفتی داشته باشند. ترکیب حضور این چهره‌های اقتصادی هم مشخص نبود و باز هم در این نشست کسی از معیار برنامه‌ریزان برای دعوت سخن نگفت.

این موضوع تقریبا برای هر سه مراسم مهمی که حسن روحانی حضور داشته تکرار شده‌ و به نظر می‌رسد که تیم برنامه‌ریزی تمایلی ندارد تا در مورد این موضوع پاسخگو باشد. مشخص است که انتظار نمی‌رود تمام چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی یا تمام اقتصاددانان دعوت شوند یا اینکه همه تشکل‌های دانشجویی در حضور رییس‌جمهوری سخنرانی کنند اما دست کم لازم است که مشخص باشد رییس‌جمهوری و همراهان چه کسانی را و بر چه اساس برای این معاشرت انتخاب کرده‌اند. از بحث مدعوین که بگذریم به نظر می‌رسد نکته مهم دیگر خروجی این جلسات است. پس از اتمام جلسات خبرهای اندکی از گفت ‌و شنود رییس‌جمهوری با اصلاح‌طلبان یا اقتصاددانان بر روی خروجی پایگاه‌های رسانه‌ای قرار می‌گیرد اما مشخص نیست که این گپ و گفت‌ها چقدر در تصمیمات دولت موثر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها