رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395251

نگاهی به برترین سایت‌های B2B دنیا

رپورتاژ / در پشت پرده هر وب سایتی که در اینترنت وجود دارد، یک هدف بیزنسی نهان است. هدف هر چه که باشد، یک وب سایت برای یک هدف خاص طراحی و ایجاد شده است. احتمالا بهترین موارد برای تعریف اهداف کسب و کار در حوزه‌های دیجیتال، وب سایت‌های کسب و کار B2B است. پس منظور از یک وب سایت B2B چیست؟ حوزه‌ایی که اکثر مشتریان در آن به جای افراد، کسب‌وکارها و بنگاه‌ها هستند. همچنین اصول بازاریابی سنتی، ابزارها و روش‌ها به طور کامل در این فرآیند اعمال نمی‌شوند.

بهترین B2B های دنیا

تجارت بنگاه به بنگاه یا به اصطلاح B2B به معنای معمالات و داد و ستد بین بنگاه‌ها تجاری و تجار مثل تامین کنندگان با فروشندگان عمده، یا عمده فروشان با خرده فروشان می‌باشد. در این نوع مدل تجارت، در زنجیره ارزش هر محصول تا رسیدن به دست مشتری، چندین بنگاه قرار دارند. هر بنگاهی ارزش به ارزش کالا افزوده و به بنگاه بعدی می‌فروشد. این خرید و فروش‌ها را به اصطلاح B2B یا Business 2 Business می‌نامند. در این مدل، معمولاً حجم معاملات و همچنین حجم مالی بسیار بالا است.

در هر کسب‌وکاری برای جلب حداکثر توجه نسبت به محصول یا خدمات، داشتن شهرت باید با اولویت‌ترین پیش‌نیازتان باشد. این کار با ارائه خدمات فوق‌العاده به مشتریان انجام می‌شود و وفاداری از طریق عرضه انحصاری کالا و حفظ رابطه سالم از طریق قیمت و تحویل موثر به دست می‌آید و در این محیط دیجیتالی، تمام این موارد از طریق یک وب سایت ممکن است.

وب سایت‌های B2B

اکثر سازمان های کوچک و متوسط B2B در معرض رشد آهسته در کسب و کار خود هستند و هیچ تجربه یا دانشی برای رسیدن به شهرت جهانی ندارند. دلیل این امر چه می‌تواند باشد و چرا این شرکت‌ها موانع بسیاری را متحمل می‌شوند؟

توسعه و گسترش کسب و کار شما در عرصه جهانی، بدون توجه به محلی که در آن قرار دارید، مشکل کنونی شما نیست. این وب سایت‌ها تامین کنندگان و خریداران جهان را جمع آوری می‌کند و به آنها خدماتی را ارائه می‌دهد که برای هر دو طرف برای خرید و فروش محصولات مفید باشد. در ادامه این مقاله، تعدادی از این وب سایت‌های B2B را که در سراسر جهان معروف هستند را برای شما معرفی کرده و در نهایت یک وبسایت B2B ایرانی را به سمع نظر شما خواهیم رساند.

علی بابا

گروه Alibaba یک کنسرسیون خصوصی چینی است که در زمینه تجارت الکترونیک در اینترنت فعالیت دارد. از جمله پورتال‌های این وب سایت می‌توان به مدل‌های بنگاه به بنگاه، خرده فروشی و... اشاره کرد. این وبسایت، خدماتی همچون پرداخت آنلاین، موتور جستجوی مقایسه قیمت و خدمات ذخیره‌سازی داده‌ها را ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۱۲ دو پورتال علی بابا در کنار هم ۱٫۱ ترلیون یوان (۱۷۰ هزار میلیون دلار) فروش را اداره کردند که از ترکیب دو رقیب خود یعنی، eBay و آمازون بیشتر بود.

Alibaba در حال حاضر در بازار بورس هنگ‌کنگ فهرست شده‌است، به راحتی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سکوی B۲B آنلاین در جهان است که بیش از ۳۵ میلیون کاربر در آن سهیم هستند. در حال خاضر شرکت‌های موجود در وب سایت خود، این شرکت دارای ۱۰ شرکت وابسته است که عبارتند از:

  • Alibaba International
  • Alibaba China
  • Taobao
  • Tmall
  • Juhuasuan
  • AliExpress
  • Alimama
  • Aliyun
  • Alipay
  • China Smart Logistics

دی اچ گیت

DHgate یک پلتفرم B۲B است که به واردکنندگان از سراسر جهان اجازه می‌دهد تا حجم کوچکی از کالاهای چینی را از طریق عمده فروشی اینترنتی با قیمت عمده خریداری کنند. در این پلتفرم می‌توانید محصولاتی نظیر، لوازم دیجیتال، لباس، اقلام تزئینی، لوازم ورزشی و ... را خریداری کنید. دی اچ گیت بیش از ۳۰ میلیون محصول در ۲۲۷ کشور در سراسر جهان دارد. این سرویس دارای بیش از ۵ میلیون مشتری در سراسر جهان میباشد و در حال حاضر در میان ۲۱۰۰ سایت پر بازدید جهان قرار دارد.

ایندیا مارت

نماینده‌ی اقتصاد نو ظهور هند در بازار مدرن داد و ستد جهانی، ایندیا مارت است. این B2B هندی در فضای داخلی، بی رقیب است و در عرصه ی جهانی، به استناد آمار مجله‌ی اکونومیست، جایگاه دوم را در اختیار دارد. این طور که گفته می شود، در سال ۲۰۱۵ بیش از سه میلیون محصول و خدمات، از قالب این سایت به بازارهای جهانی عرضه شده است.

made in china

این مجموعه یکی دیگر از محبوبترین و بهترین وب سایتهای B2B که شاید شما اسم آن را شنیده باشید. این شرکت توسط شرکت Focus Technology Co از کشور چین با مسئولیت محدود اداره می‌شود. این شرکت به عنوان یک رهبر در صنعت تجارت الکترونیک است که تمام محصولات آنها در چین یا تایوان ساخته می‌شوند.

ویترین نت یک پلتفرم و وبسایت B2B ایرانی

ویترین نت یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های B2B ایرانی است. اگر چین، هند، مالزی و سایر کشور های دور و بر ما توانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند، چرا یک B2B ایرانی ویترینِ اینترنتی تولیدات بومی نشود؟

این سرویس جای خالی چنین نوآوری را در فضای اقتصاد سنتی ایران، پر می‌کند و با درک و شناخت دقیق از شرایط، اقدام به سرویس‌دهی کرده و در زمینه‌های مختلف، نگاهی تخصصی به عرضه دارد. شما چه تامین کننده باشید یا توزیع کننده نیازمند ارائه و یا دریافت خدمات، از طریق یک پلتفرم بنگاه به بنگاه خواهید بود. شما می‌توانید با استفاده از ویترین نت هم سود فردی را در حالتی بهینه قرار دهید و هم چرخ اقتصادی این ممکلت را اندکی به جلو پیش ببرید.

ویترین نت دارای دسته‌بندی گسترده‌ای اعم از صنایع غذایی، نساجی، راه و ساختمان، صنایع چوب، کاغذ و سلولز، خودرو، بسته بندی مواد غذایی و ... می‌باشد که با مراجعه به وب سایت ویترین نت به آدرس vitrinnet.com از امکانات این پلتفرم ایرانی استفاده کنید.

منبع مقاله business2community

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها