رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395372

قاچاق سوخت، تلفن همراه و رب گوجه‌فرنگی در صدر پرونده‌های تعزیرات در یک هفته گذشته

ساعت 24-پرونده‌های مهم هفته گذشته متعلق به استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، زنجان و کردستان بود که قاچاق سوخت، تلفن همراه و رب گوجه‌فرنگی مهم‌ترین موضوعات آن را تشکیل می‌دهد.

در ۶ ماه گذشته نظام اقتصادی کشور گرفتار تلاطماتی شد که اختلال در عرضه به دلیل احتکار و قاچاق یکی از دلایل آن است، به همین دلیل پرونده‌های متعددی با موضوع قاچاق و احتکار در سازمان تعزیرات در ۶ ماهه اخیر به خصوص پس از مردادماه تشکیل شده است.

پرونده‌های مهم هفته گذشته متعلق به استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و کردستان بود.

*پرونده‌های قاچاق سوخت و سیگار در زنجان

در استان زنجان قاچاق سوخت و سیگار در صدر پرونده‌های مهم هفته گذشته بود. مرتضی ممیزی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از کشف ۲ میلیون نخ سیگار خارجی که به صورت حرفه ای در محموله خاک اره یک کامیون جاسازی شده بود، خبر داد و گفت: متخلف به تعزیرات حکومتی احضار و پس از بررسی های لازم به ضبط محموله و کامیون حامل آن و پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی افزود: در پرونده دیگری برای عامل قاچاقِ ۱۰۹ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی در شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی استان، حکم به ضبط محموله و پرداخت ۵۹۵5 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر شد.

ممیزی تصریح کرد: عامل قاچاق ۸ هزار و ۲۲۵ مر پارچه قاچاق نیز در شعبه ششم بدوی استان به پرداخت یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط پارچه های مکشوفه محکوم شد.

به گفته وی عامل قاچاق ۳۱ هزار و ۳۰۰ لیتر نفت‌گاز نیز به ضبط محموله و پرداخت ۹۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و برای عامل قاچاق ۶۰ دستگاه گوشی تلفن ثابت نیز حکم به ضبط این کالاها و پرداخت ۸۷۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر شد.

*احتکار لاستیک و قاچاق موبایل در یزد

در استان یزد کشفیات مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه و لاستیک در هفته گذشته خبرساز بود، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از کشف ۴۰۰ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه و ۵ هزار عدد انواع فلش مموری خارجی قاچاق از یک دستگاه تریلر، توسط پلیس ایست بازرسی شهیدمدنی مهریز خبر داد که گزارش تخلف را به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: این پرونده در شعبه گلوگاه شهید مدنی مهریز رسیدگی و شعبه بدوی با احراز تخلف و باتوجه به مجهول المالک بودن کالاهای مکشوفه، حکم به ضبط کالا به نفع دستگاه مأذون ولی فقیه صادر و متخلف را به پرداخت ۶ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد گفت: با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه الغدیر استان یزد چند انبار احتکار لاستیک در یزد و ابرکوه بررسی و از این چند انبار ۳۶۰۰ حلقه لاستیک احتکار شده کشف‌ شد.

وی افزود: در ماه‌های اخیر یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان یزدی کمبود و گرانی لاستیک در بازار بوده و این مساله موجب اختلال در فرآیند حمل ‌و نقل استان نیز شده است.

*کشف برنج و طلا در آذربایجان‌های غربی و شرقی

۲ کیلو و ۷۰۰ گرم طلا و معادل ۳۰ میلیارد تومان برنج از کشفیات احتکاری و قاچاق در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در یک هفته گذشته بود. سید احد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از کشف یک انبار برنج خارجی به ارزش ۳۰۲ میلیارد ریال در یکی از انبارهای تبریزخبر داد و گفت: به میزان ۱۰ درصد از ارزش اولیه کالای احتکار شده جریمه اختصاص یافت و بر اساس حکم صادره برنج های کشف شده نیز ضبط شد. برنج‌های کشف شده با دستور اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی و با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت به زودی در فروشگاه‌های استان توزیع و عرضه می شود.

محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی هم از کشف طلا در این استان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی ایواوغلی شهرستان خوی در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و در بازرسی از آن چهار بسته حاوی دو کیلو و ۷۰۰ گرم زیور آلات طلا که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود؛ کشف و پرونده را به تعزیرات حکومتی شهرستان خوی ارسال کردند.

وی افزود: شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان خوی پس از بررسی و احراز تخلف، متهمان را به ضبط طلاهای مکشوفه به نفع دولت و پرداخت ۷ میلیارد و ۵۶۷ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

*قاچاق ۳۱۹ هزار لیتر نفت سفید در خراسان جنوبی

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل پرونده و کشف ۳۱۹ هزار لیتر نفت سفید توسط گمرک ماهیرود به ظن قاچاق خبر داد و گفت: با احزار مدیرعامل شرکت متخلف به تعزیرات حکومتی پرونده مورد رسیدگی بیشتر قرار گرفت و نهایتا با عدم ارائه مدارک لازم، تخلف محرز اعلام و متخلف به پرداخت ۱۴ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد که ۱۰ میلیارد ریال این جریمه توسط اجرای احکام وصول شده است.

*قاچاق ۹۸۰ گوشی تلفن همراه در استان کردستان

قاچاق گوشی تلفن همراه که از کالاهایی است در چند ماه گذشته افزایش قیمت بالایی داشته است در استان کردستان افزایش یافته و چند مورد پرونده در این خصوص در این استان تشکیل شده است، سید نجیم حسینی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت:دو نفر به اتهام قاچاق ۱۲۵ دستگاه تلفن همراه و یک دستگاه ماشین لباسشویی در شهرستان بیجار به ضبط کالاها و پرداخت یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند که حکم آنها قطعی شده است.

وی افزود: پرونده ۵ نفر به اتهام قاچاق ۶۸۰ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۲ دستگاه بی سیم در شعبه تجدیدنظر بررسی و حکم به ضبط محموله مکشوفه و پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی برای متخلفین قطعی شد.

حسینی تصریح کرد: قاچاقچی ۱۷۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به پرداخت یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و حکم به ضبط محموله مکشوفه نیز صادر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان اضافه کرد: در پرونده دیگری نیز عامل قاچاق ۷۵ دستگاه ساعت هوشمند و یک دستگاه تبلت که این محموله را در یک خودرو سواری جاسازی کرده بود؛ به ضبط این کالا ها و پرداخت یک میلیارد و ۶۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

*جلوگیری از قاچاق ۱۹۷ تن رب گوجه فرنگی در استان سیستان و بلوچستان و احتکار رب در استان مازندران

رب گوجه‌فرنگی هم که در چند ماه گذشته افزایش قیمت سه برابری را به خود دیده است یکی از موضوعات پرونده‌های مهم یک هفته گذشته است، حیدر میرزایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۳ محموله قاچاق کالای داخلی خبر داد و گفت: ۱۹۷ تن رب گوجه فرنگی که متخلفان قصد خروج آن به وسیله هشت دستگاه تریلی از منطقه مرزی میلک در پوشش مواد لبنی به کشور افغانستان را داشتند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) استان شناسایی و توقیف شد که این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان زابل در دست رسیدگی است.

وی افزود: همچنین محموله های ۲۴ تن مرغ منجمد و ۲۴ تن روغن نیز در حال خروج از کشور به صورت غیرقانونی از یک دستگاه خودرو کانیتنر در مرز شرقی کشور در سیستان شناسایی و با دستگیری متهم این پرونده نیز در تعزیرات حکومتی زابل رسیدگی می شود.

یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران هم از کشف احتکار رب در این استان خبر داد و گفت: با دریافت گزارش مردمی در مورد احتکار رب گوجه در انبار یک واحد صنفی، گشت مشترکی در این خصوص با نمایندگان دستگاه های مربوط انجام شد.

وی افزود: در حین بازرسی از انبار این واحد عمده فروش، تخلف محرز و گزارش احتکار به ارزش ۶۶۹ میلیون ریال در این خصوص تهیه و پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به شعب این اداره کل ارجاع شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها