رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395408

ماجرای قطع اینترنت ایران توسط آمریکا در راستای تحریم های آبان ماه

ساعت 24-اخیرا اخباری مبنی بر قطع اینترنت ایران در تحریم های آبان منتشر شده است و رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اشاره کرده است که مرحله ی جدید تحریم ها ممکن است در اینترنت کشور تداخل ایجاد کند. به همین دلیل ایران به دنبال تدابیری برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پس از قطع اینترنت است. سردار جلالی اشاره کرد که احتمال چنین تحریمی کم است اما اگر هم این اتفاق بیافتد جای نگرانی نیست. او در صحبت هایش به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد که در صورت تحریم این شبکه می تواند مشکلات مردم را برطرف کند.

هرچند که احتمال تحریم اینترنت ضعیف است و اینترنت یک سرویس همگانی است اما فکر کردن به قطع اینترنت نیز آزاد دهنده و نگران کننده خواهد بود و قطعا مشکلات زیادی را برای مردم کشور به وجود خواهد آورد. اما آیا واقعا ایران راه حلی برای چنین تحریم هایی خواهد داشت؟

ظاهرا چنین احتمالی بر اساس تهدید های آمریکا صورت گرفته است، چرا که سردار جلالی در ادامه ی صحبت هایش اشاره کرد که تهدید های آمریکا ممکن است به تحریم شبکه های اجتماعی ختم شود. به طور کلی این موضوع در دنیای تکنولوژی امروز برای مردم بسیار نگران کننده خواهد بود. اما شایان ذکر است که آمریکا هیچگاه چنین تحریمی را علیه هیچ کشوری، حتی کره شمالی انجام نداده و نخواهد داد. علاوه بر اینکه چنین اقدامی به ضرر آمریکا خواهد بود بلکه مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت که به طور کلی این تحریم را غیر منطقی جلوه می دهد. نظر شما در رابطه با تحریم اینترنت چیست؟ آیا آمریکا چنینی تحریمی را برای ایران در نظر گرفته یا اگر چنین تحریمی صورت گیرد آیا ایران توانایی حل مشکلات مربوط به این تحریم را خواهد داشت؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها