رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395431

مقام ارشد ارتش آمریکا: به حمایت‌ از ائتلاف سعودی در یمن ادامه میدهیم

ساعت24-رئیس ستاد فرماندهی عملیات‌های ویژه نیروی هوایی آمریکا در یک نشست خبری گفته که قرار نیست در سیاست واشنگتن در زمینه حمایت‌ها از ائتلاف عربستان سعودی در جنگ یمن تغییری ایجاد شود.

به رغم تشدید انتقادهای بین‌المللی از ریاض ناشی از پرونده ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی و همچنین حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن، یک مقام ارشد ارتش ایالات متحده می‌گوید که حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف متجاوز ادامه می‌یابد.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس ستاد فرماندهی عملیات‌های ویژه نیروی هوایی آمریکا در یک نشست خبری گفته که واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن «حمایت‌های لجستیکی» خود از حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن ندارد.

سپهبد «بِرَد وِب» با تاکید بر ادامه حمایت‌های آمریکا از ائتلاف سعودی گفت: «چیزی که نشان دهد احتمالا تمرکز کنونی‌مان را تغییر دهیم، شاهد نبوده‌ایم».

اظهارات این مقام ارشد نظامی آمریکا در شرایطی مطرح شده که به دنبال انتشار گزارش‌های رسانه‌های بین‌المللی درباره دست داشتن ولی‌عهد عربستان سعودی در ماجرای ناپدید شدن و «قتل احتمالی جمال خاشقچی»، مقام‌های ارشد کنگره آمریکا خواستار تغییر سیاست این کشور در قبال ریاض و جنگ یمن شدند.

برخی قانونگذاران ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه در روزهای اخیر تاکید کرده‌اند که تا زمان روشن شدن ماجرای خاشقچی باید فروش سلاح به عربستان سعودی متوقف و سیاست واشنگتن در حمایت از جنگ یمن عوض شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی متجاوز به همراه امارات متحده عربی حملات به یمن را آغاز کرده و سبب وضعیتی در یمن شده که سازمان ملل از آن به عنوان «فاجعه‌بارترین وضعیت انسانی در جهان» یاد کرده است.

حمایت‌های نظامی، سیاسی و اطلاعاتی آمریکا از ائتلاف سعودی-اماراتی به رغم افزایش شدید تلفات انسانی در یمن در نتیجه حملات هوایی، محاصره دریایی و هوایی یمن و مرگ و میر غیرنظامیان بر اثر قحطی و شیوع انواع بیماری‌ها همچنان ادامه دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها