رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395440

محاکمه مردی که بخاطر هیچ آدم کشت

ساعت 24-درگیری بین دو دوست بر سر شستن ظرف‌ها منجر به قتل یکی از آنها و بازداشت دیگری شد. متهم که بعد از یک گریز ناموفق از سوی ماموران بازداشت شد، در جلسه محاکمه به قتل اعتراف کرد و گفت قصد کشتن نداشته است.

براساس محتویات پرونده، دی‌ماه 1396 وقوع یک درگیری منجر به قتل در برج‌های دوقلوی در حال ساخت میدان المپیک به کلانتری 141 شهرک گلستان اعلام شده‌است.

با حضور مأموران کلانتری و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از کارگران تأسیساتی ساختمان به نام یوسف در یک نزاع و درگیری دسته‌جمعی در اتاقک نگهبانی کارگران از ناحیه کمر و سینه مورد اصابت جسم تیز قرار گرفته و به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با حضور در محل جنایت به تحقیق از چهار کارگر ساختمانی که در نزاع و درگیری مشارکت و حضور داشتند، پرداختند و موفق به شناسایی یکی دیگر از کارگران ساختمانی به نام ماهان به‌عنوان ضارب شدند.

کارآگاهان همچنین اطلاع پیدا کردند که نزاع و درگیری به‌دلیل تمیزکردن ظرف‌های غذا آغاز شده بود.

شاهدان صحنه جنایت به پلیس گفتند ماهان قصد درست‌کردن غذا برای شب را داشت و از ما درخواست کرد تا ظرف‌ها را شسته و برایش بیاوریم اما آن روز نوبت ماهان بود غذا درست کند و باید خودش ظرف‌های غذا را تمیز می‌کرد. به همین علت کسی به کمکش نرفت.

شاهدان ادامه دادند: ماهان به‌سراغ کوچک‌ترین نفر حاضر در اتاقک نگهبانی به نام عباس (17ساله) رفت تا او را مجبور به شستن ظرف‌ها کند اما عباس نیز حاضر به شستن ظرف‌ها نشد و همین موضوع باعث آغاز درگیری ماهان با او شد. ما که شاهد موضوع بودیم، به طرفداری از عباس پرداختیم و همین باعث شدت پیداکردن درگیری شد به‌گونه‌ای که ماهان چاقو برداشت.

شاهدان صحنه جنایت درباره نحوه ارتکاب جنایت بیان کردند: مقتول فامیل عباس بود و بیشترین درگیری با ماهان - به قصد طرفداری از عباس - از طرف او صورت گرفت؛ به همین علت زمانی که ماهان دست‌به‌چاقو شد، مستقیم به سراغ یوسف رفت و چند ضربه چاقو به او زد؛ پس از آن با تهدید چاقو از ساختمان خارج شد و به‌سرعت از محل فرار کرد.

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد متهم پس از فرار از محل جنایت، تهران را به مقصد محل ناشناسی ترک کرده و به محل سکونت خانواده‌اش در شهرستان نیز نرفته است. تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه ماهان در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا سرانجام اطلاع پیدا کردند که متهم با هویت جعلی و به قصد ترک اعتیاد مصرف شیشه به یک کمپ ترک اعتیاد در یکی از شهرهای مرکزی رفته است.

بلافاصله هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده انجام شد و کارآگاهان اداره دهم با اخذ نیابت قضائی به شهری که متهم حضور داشت اعزام شده و متهم پرونده در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شهر شیراز دستگیر شد و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ارتکاب جنایت و قتل یوسف اعتراف کرد.

متهم بعد از اعتراف به قتل و با توجه به شکایت اولیای‌دم از سوی دادسرا مجرم شناخته و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. متهم روز گذشته در شعبه 6 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت.

او گفت: من قتل را قبول دارم اما قصدی برای کشتن نداشتم. پس از قتل به‌سرعت از تهران خارج شدم و به شهرهای جنوب کشور رفتم. مدتی را به صورت کارتن‌خواب و بلامکان در اهواز سپری کردم و در همین مدت به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد پیدا کردم.

متهم در ادامه اعترافات گفت: پس از آن به شهر دیگری رفتم و در آنجا با سرقت از ساختمان‌های نیمه‌ساز، هزینه مصرف مواد مخدر خود را تأمین می‌کردم تا درنهایت به قصد ترک مصرف شیشه به کمپ ترک اعتیاد رفتم و در آنجا با هویت مجعول بستری و سرانجام دستگیر شدم. من از کرده خودم به‌شدت پشیمان هستم و درخواست بخشش دارم.

بعد از پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها