رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395463

نماینده همدان: پتروشیمیها دلارشان را در امارات و سلیمانیه ۱۸۰۰۰ تومان میفروشند/ آن‌ها شفاف نیستند

ساعت24- نماینده مردم همدان گفت: بخش بزرگی از ارز کشور در دست پتروشیمی هاست اما وضعیت این صنایع بسیار مبهم بوده و نیازمند شفاف سازی است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برتر استان همدان اظهار داشت: مواد اولیه ارزان، برق، انرژی و کارگر و تمام آنچه مورد نیاز صنعت پتروشیمی است به صورت ارزان در اختیار این صنایع قرار گرفته است اما ارز آنها در خارج از کشور معامله می شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی های کشور به ارزان ترین قیمت محصول تولید کرده و در امارات و سلیمانیه، ارز حاصل را به قیمت 180 هزار ریال می فروشند، افزود: این صنایع با بهره مندی از سودهای کلان گل سرسبد تولید کشور شده اند و از آن سو هر روز به صنایع و کارخانه های تولیدی ورشکسته و تعطیل کشور اضافه می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتروشیمی ها در مشکلات اقتصادی کشور نقش دارند، اضافه کرد: دولتی یا خصوصی بودن این واحدهای بزرگ مشخص نیست و اصولا شرکت های خصولتی درد بی درمان اقتصاد ایران محسوب می شود.
وی با بیان اینکه وضعیت پتروشیمی ها در جلسه ای به اطلاع سران سه قوه رسیده است، گفت: این مشکل برای امروز و دیروز نیست و همه در ایجادش مقصر هستیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها