رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395464

مصباح یزدی: واژه انقلاب باچپیبودن قرابت پیداکرده/ نماینده ولیفقیه درسپاه:ورودبانوان به استادیوم‌ خطراست

ساعت24- رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید ماهیت انقلاب اسلامی به درستی تبیین شود و تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های جهان برای همگان مشخص شود.

مصباح یزدی
آیت الله محمدتقی مصباح یزدی صبح امروز در دیدار رییس سازمان تبلیغات اسلامی در قم عنوان کرد: در ادبیات سیاسی مقام معظم رهبری، واژه انقلاب واژه‌ای متداول است و منظور ایشان انقلاب سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: باید ماهیت انقلاب اسلامی به درستی تبیین شود و تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های جهان برای همگان مشخص شود و جای خالی این موضوع بسیار احساس می‌شود.

اهم اظهارات آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به شرح زیر است:

* در کشورهای دیگر انقلاب‌های بسیاری اتفاق افتاده است و تاحدی واژه انقلاب با معنی چپی بودن قرابت پیدا کرده است. زمانی که در ایران نیز واژه انقلاب مطرح شد، عده‌ای همان تصور چپ‌گرایی را در ذهن داشتند و همین موضوع باعث شد در ابتدای شروع انقلاب اسلامی، تعدادی از گروه‌های چپی نیز با اصل انقلاب موافق باشند.

* تاکیدی که مقام معظم رهبری برای تبیین اسلام انقلابی دارند به دلیل این است که هنوز تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های جهان مشخص نشده است، اگر این مساله روشن شود یکی از اصلی ترین مسائل اجتماعی که ارتباط دین و سیاست است مشخص می‌شود.

* اگر بعد از 40 سال نتوانستیم ماهیت انقلاب را برای جامعه تبیین کنیم، مشخص می‌شود که رسالت به خوبی انجام نشده است، بسیاری از نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی به دلیل عدم شناخت و باور انقلاب اسلامی است.

* به دلیل شرایط کشور در سال‌های اول انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی، مجال مناسب برای تبیین انقلاب اسلامی وجود نداشت، البته این موضوع نمی‌تواند علت کافی باشد و بخشی از آن به دلیل کم کاری‌ها است.



* یکی دیگر از دلایل ناکامی در تبیین انقلاب اسلامی، عدم موفقیت در مدیریت و عدم استفاده از فرصت‌های مناسب است؛ اکنون 30 سال است که از جنگ تحمیلی گذشته است و باید در این مدت ماهیت انقلاب اسلامی برای همگان به درستی تبیین می‌شد، ولی متاسفانه هنوز در حوزه علمیه نیز انقلاب اسلامی به درستی تبیین نشده است و به همین دلیل برای جهانیان نیز این موضوع به روشنی مشخص نشده است.

* در سفرهایی که به خارج کشور داشتم متوجه شدم که در بسیاری از نقاط جهان، افراد تشنه آشنایی با انقلاب اسلامی هستند ولی ما به دلیل اینکه نه ابزار تبلیغی مناسبی داشتیم و نه اقدامات درستی در این زمینه انجام شده است، نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

* اگر بخواهیم بازهم مانند گذشته عمل کنیم، در معرفی ماهیت انقلاب اسلامی به جهانیان موفق نمی‌شویم، برای ایجاد تحول جدی، باید فکر و اندیشه جدید ایجاد شود و قدم نخست این است که یک اتاق فکر در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود و از نظرات جوانان نخبه استفاده شود.

* متاسفانه در استفاده از ایده‌ها و افکار نو هیچ اقدام مثبتی در این مدت انجام نشده است و همین موضوع باعث شد که اخیرا مقام معظم رهبری خود دست به کار شوند و دانشگاهیان را برای ارائه ایده‌های خود دعوت کنند، این اقدامی است که وزارت علوم از 20 سال پیش باید انجام می‌داد که از آن غفلت کرد.

* برای تبیین انقلاب اسلامی، باید ابتدا اسلام را به درستی بشناسیم، جای هیچ شکی نیست که در این کشور 80 میلیونی کسانی که می‌توانند انقلاب اسلامی را به درستی تبیین کنند، کم هستند و این تعداد کافی نیست.
* باید به جای تخریب و مقابله با یکدیگر به همفکری بپردازیم و اگر این امر محقق شود، راه سریع‌تری را به سمت موفقیت انقلاب اسلامی طی می‌کنیم.

*در شناخت و معرفی اسلام کم‌کاری صورت گرفته است و باید به این موضوع توجه شود، بی توجهی در این خصوص عواقب بدی را به دنبال دارد.

نباید غیرت دینی ما در مقابل ورود بانوان به استادیوم خاموش شود

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام عبداله حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه امروز در آیین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان به نعمت ولایت و انقلاب اسلامی تاکید و اظهار داشت: امروز بیش از همه زمان‌ها نیاز به آموختن درس‌های کربلا داریم.

وی توجیه کردن گناه را یکی از مشکلات هر جامعه‌ای دانست و گفت: یکی از نابودی‌های جامعه این‌ است که مسیر را اشتباه برویم و احساس کنیم که مسیرمان درست است.

اهم اظهارات حجت الاسلام حاج صادقی به شرح زیر است:

* اجازه ندهیم برخی افراد داخل انقلاب، انقلاب زدایی کنند، وارد کردن بانوان داخل استادیوم‌ها یک‌خطر است.

* در برخی مواقع باید غیرت دینی ما جوشانده شود، در مرحله نخست بانوان را وارد استادیوم ورزشی کردند تا بازی‌های جام جهانی مشاهده کنند، اکنون اجازه مشاهده بازی‌های زنده فوتبال را به بانوان در استادیوم‌ها می‌دهند و احتمالا در آینده بانوان و آقایان به صورت مختلط بازی‌های فوتبال را در استادیوم مشاهده خواهند کرد و باید در این جور مواقع غیرت دینی ما بجوشد و اجازه این کارها را به برخی افراد ندهیم.

* مراقب باشید اجازه ندهید غیرت دینی شما در مقابل انقلاب زدایی جامعه خاموش شود.

* دشمن می‌خواهد تا اسلام‌بدون زهر در ایران حاکم شود، اسلام بدون زهر همان اسلام معاویه است و دشمنان می‌خواهند اسلام بدون زهری که در عربستان حاکم کردند همان را در ایران جایگزین کنند.

* اگر در جامعه حاکمیت الهی نباشد جامعه مرده است و دینی که امروز در آل سعود تبلیغ می‌کنند این دین مخدر است و یقین بدانید بی‌دین‌های روسیه و چین بهتر از دین‌داری آل سعود است.

* رفتارمان در جامعه طوری نباشد که سبب زدگی مردم از دین شود و باید مراقب رفتارهای اجتماعی خودمان باشیم.

* دشمن در این 40 ساله هرکاری توانسته کرده است، زنده ماندن انقلاب با این فتنه‌های دشمنان معجزه است و ایران امسال نسبت به 10 سال گذشته بسیار قوی است.

* از زحمات حجت‌الاسلام متین بخاطر تصدی‌گری این سمت در مدت پنج سال در سپاه استان تقدیر و برای مسئول جدید آرزوی موفقیت دارم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها