رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395491

فتاح: ۶هزار دانش‌آموز تحت حمایت در کنکور امسال قبول شدند

ساعت 24- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال شش هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در کنکور قبول شدند.

style="text-align:justify"> سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و رسیدگی به امور فرهنگی مددجویان تحت حمایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: امسال شش هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در کنکور قبول شدند و حمایت این نهاد از دانشجویان تحت حمایت پس از ورود به دانشگاه نیز توسط بخش دانشجویی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد اهتمام ویژه‌ای به اعزام مددجویان تحت حمایت به اردوی زیارتی عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم دارد، افزود: سال گذشته ۱۸۰ هزار مددجوی تحت حمایت به مشهد مقدس اعزام شدند.

رئیس کمیته امداد بابیان اینکه سال گذشته ۳۵ هزار مددجو با حمایت این نهاد در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند، گفت: امسال نیز تسهیلاتی برای مددجویانی که به پیاده‌روی اربعین مشرف می‌شوند در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم در کشور از محل کمک‌های مردمی و حامیان طرح اکرام ایتام ۲۲۵ هزار تومان است، افزود: سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم در استان یزد ۳۲۵ هزار تومان است یعنی ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از متوسط کشوری و این شاخص در یزد نسبت به آمار کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

فتاح با بیان اینک شش درصد جمعیت کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند افزود:این میزان مددجوی تحت حمایت در استان یزد کمتر از چهار درصد است.

وی یادآور شد: از مهرماه امسال با نظر مساعد دولت تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی با توجه به شرایط اقتصادی موجود علاوه بر دریافت یارانه و کمک معیشت ماهیانه از کمک نقدی اضافه‌تری بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال ازجمله سیاست‌های مورد تأکید این نهاد است، بیان کرد: سال گذشته تمامی وام‌هایی که از محل منابع بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت در نظر گفته‌شده بود جذب شد و امسال نیز این تسهیلات با اعتباری بیشتر به متقاضیان اشتغال تحت حمایت اعطا می‌شود.

وی بابیان اینکه امکان پرداخت وام اشتغال به صورت گروهی به مددجویان تحت حمایت در سراسر کشور فراهم است، افزود: اگر زمین مناسب برای ایجاد طرح‌های زنجیره‌ای و گروهی برای مددجویان فراهم شود، این نهاد نسبت به ساخت فضا و ارائه تسهیلات موردنیاز اقدام می‌کند.

فتاح در ادامه با اشاره به اهمیت ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت با همکاری سپاه گفت: نداشتن مسکن مناسب ازجمله دلایل ایجاد فقر در جامعه به ویژه در بین جامعه تحت حمایت کمیته امداد است و مددجویی که صاحب مسکن شود به‌نوعی خودکفا و توانمند می‌شود.

وی افزود: سپاه همکاری مناسبی برای کمک به ساخت مسکن نیازمندان دارد و سال گذشته چهار هزار منزل مسکونی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساخت و امسال نیز ساخت ده هزار واحد مسکونی مددجویی ارزان‌قیمت را در دست اقدام دارد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها