رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395563

روزنامه روس: مسکو سه سامانه اس-۳۰۰ به سوریه ارسال کرد / این تسلیحات از اس-۳۰۰‌های قبلی پیشرفته‌ترند

ساعت24-روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو با استناد به منابع خود در وزارت دفاع روسیه با بیان این مطلب نوشت: تسلیحات جدید از نوع اس-۳۰۰ پی. ام-۲ است که با اس-۳۰۰‌های قبلی که دو هفته پیش به این کشور تحویل داده شده بود، فرق دارد. روزنامه روسی خاطرنشان کرد: تسلیحات اس-۳۰۰ پی ام-۲ دارای رادار پیشرفته تر، مقر فرماندهی جدیدتر و سیستم هدایت موشک متفاوت با نمونه‌های قبلی است.

"اس 300"
روزنامه روسی ایزوستیا نوشت؛ روسیه به تازگی سه سامانه پدافند موشکی دیگر از نوع اس-۳۰۰ به سوریه ارسال کرده است که پیشرفته‌ترین نوع این سامانه محسوب می‌شود.

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو با استناد به منابع خود در وزارت دفاع روسیه با بیان این مطلب نوشت: تسلیحات جدید از نوع اس-۳۰۰ پی. ام-۲ است که با اس-۳۰۰‌های قبلی که دو هفته پیش به این کشور تحویل داده شده بود، فرق دارد.
روزنامه روسی خاطرنشان کرد: تسلیحات اس-۳۰۰ پی ام-۲ دارای رادار پیشرفته تر، مقر فرماندهی جدیدتر و سیستم هدایت موشک متفاوت با نمونه‌های قبلی است.
مجموعه‌های جدید اس-۳۰۰ پی ام او-۲ از سال ۲۰۱۰ به ارتش روسیه تحویل شد و اولین هنگ موشکی مجهز به این تسلیحات جدید در سال ۲۰۱۵ در منطقه مرکزی روسیه به کار گرفته شد.
از آنجا که به تازگی این مرکز نظامی روسیه به تسلیحات اس-۴۰۰ یا تریومف مجهز شده است به نظر می‌رسد سامانه پدافند موشکی اس-۳۰۰ مستقر در آن به سوریه ارسال شده باشد.
منابع وزارت دفاع روسیه به روزنامه روسی گفتند که امکان آن وجود ندارد که نظامیان ایرانی آشنا به سیستم‌های موشکی اس ۳۰۰، بتوانند مدل‌های جدید اس ۳۰۰ ارسالی به سوریه را اداره کنند چرا که عملکرد سیستم سامانه‌ها با هم تفاوت دارد.
به نوشته روزنامه روسی، اس-۳۰۰ پی ام-۲ برای استفاده ارتش روسیه ساخته شده حال آنکه اس-۳۰۰‌های تحویل شده به ایران از نوع صادراتی است که نحوه کار آن ساده‌تر است.
روسیه از سه سال پیش سامانه‌های پدافند موشکی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ را در پایگاه هوایی خود در حمیمم استان لاذقیه سوریه مستقر کرد تا تنها از پایگاه هوایی خود در برابر حمله خارجی دفاع کند.
اما با سرنگونی هواپیمای تجسسی خود در آب‌های مدیترانه در ساحل سوریه، توسط سامانه پدافند موشکی قدیمی ارتش سوریه، تصمیم گرفت تا شش تا هشت سامانه پدافند موشکی اس ۳۰۰ به سوریه اعزام کند.
روس‌ها دلیل سرنگونی هوایپمای تجسسی خود را که منجر به کشته شدن ۱۵ نظامی روس شد، استتار جنگنده‌های اسرائیلی در پشت آن و خطای تجهیزات قدیمی پدافند موشکی سوریه می‌دانند.
روسیه پس از آنکه اعلام کرد مسبب سرنگونی هواپیمای تجسسی خود را اسرائیل می‌داند چرا که خلبانان جنگنده‌های اسرائیلی عمدا چنین شرایطی را رقم زدند و مسکو ایمنی نیرو‌های خود در سوریه را افزایش خواهد داد.
سامانه‌های پدافند هوای جدیدی که روسیه در سوریه مستقر کرده است با برد مفید ۲۵۰ کیلومتر تقریبا همه نقاط سوریه را پوشش می‌دهد ضمن اینکه بخش‌های ساحلی سوریه در دریای مدیترانه را تحت پوشش دفاعی قرار داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها