رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395574

صادقی: اصلاح‌طلبان نیاز مبرم در بازنگری راهبردها دارند/ در دام کیهان نیفتیم/ عمق استراتژیمان را به‌جای سواحل مدیترانه در جامعه خودمان جستجو کنیم

ساعت24-عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌باید همه به میدان بیایند. جبهه ملی هم باید بتواند کنگره برگزار کند. باید به بلوغ برسیم و مسائل را حل کنیم. ایستا و راکد نمی‌توان به مسائل نگاه کرد. نباید ابزاری هم به این مسائل نگاه کنیم. امیدواریم عمق استراتژی خودمان را به جای سواحل مدیترانه در جامعه خودمان جستجو کنیم.

محمود صادقی
محمود صادقی صبح امروز در نهمین کنگره حزب اراده ملت ایران در کانون توحید گفت: خوشحالم در کنگره یکی از احزاب با سابقه توفیق حضور پیدا کردم. امیدوارم این کنگره مجالی باشد برای بازیابی تشکیلات اصلاح‌طلبان.

وی به مسائل اجتماعی طی ماه‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: جوانی پس از مصرف شیشه مادر و مادربزرگش را کشت. در ریز این خبر مطالب مرتبط را هم ببینید؛ زن خیانتکار. اینها اخباری است که برای ما عادی شده است. واقعا مسئله روز ما چیست؟ آیا مسئله ما این است سهمیه این حزب و آن شخص در شورای عالی چقدر است؟ خانم دولتی عضو باشد یا نباشد؟ چرا غافل شدیم از مسائل جامعه. ما چقدر به دردها توجه داشتیم؟ فراکسیون امید چه می‌‌‌‌کند،؟ما دیگر به این مسائل فکر هم نمی‌‌‌‌کنیم. سوسیال دموکراسی چیست؟ عدالت اجتماعی در کجای معادلات ما قرار گرفته است؟

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به اطلس مسائل اجتماعی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلس مسائل اجتماعی را تهیه کرده که تکاندهنده است. اصلاح‌‌‌‌طلبان نیاز مبرم در بازنگری راهبردها دارند. ما از دردهای بدنه جامعه روزبه‌‌‌روز بی‌‌‌اطلاع شدیم. متاسفانه شکل‌‌‌‌گیری نظام طبقاتی ما را غافل کرده است.

صادقی ادامه داد: با مراجعه به قانون اساسی، اصل سوم طی ١٦ بند هدف‌‌‌های تشکیل دولت اسلامی را گفته است که محو استبداد، رفع تبعیض ناروا و پی‌‌‌ریزی اقتصاد صحیح برای ایجاد رفاه و... از جمله آنها است.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌‌‌آید به اجبار، شرایط و غفلت در سیاست‌‌‌ها گرفتار معضلات عمیقی شدیم، خاطرنشان کرد: خبری دیروز از قول آقای مصباحی‌‌مقدم منتشر شده بود که گفته بودند ایران عضو هفت کشور قدرتمند است. ما افق ١٤٠٤ را دیدیم که الان ١٤٤٠ را می‌خواهیم تحقق کنیم؟ باید در اصلاح‌‌‌طلبی این کارشناسی انجام شود تا من نوعی در مجلس این مباحث را دنبال کنیم. ما به مردم قول دادیم و با اینها وارد مجلس شدیم. اصلاح‌‌‌‌طلبان فقط هدف‌شان به قدرت رسیدن است و وقتی به قدرت می‌رسند دیگر برنامه ندارند. ما غافل هستیم که شعار می‌‌‌دهند که «اصلاح‌‌‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» شعار بدنه جامعه است.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: جوانی که کار ندارد و برای شغل پایین که حتی برای کارگر شهرداری شدن هم دست به دامن می‌شوند. به نظر باید بازنگزی اساسی کنیم. نمی‌‌‌‌گویم به قدرت نگاه نکنیم اما بخشی هم توجه به جامعه است.

صادقی با بیان اینکه نتوانستیم کنش فعالی در فضای بین‌‌‌الملل داشته باشیم که دچار این وضعیت شدیم، ابراز داشت: به دولتمردان می‌گویم چرا مردم را در خواب نگه می‌‌‌دارید؟ باید هشدار دهیم که روزهای سختی را پیشرو داریم. در ماه‌‌‌های پیشرو با کسری بودجه کم سابقه مواجه هستیم و باید ببینیم نظام چگونه با این شرایط مواجه می‌شود. آیا همه به دوش مردم است یا دولت هم به مردم کمک می‌‌کند؟

وی به تلاش ایران برای پیوستن به FATF اشاره و بیان کرد: درخصوص FATF باید بگویم کیهان مثل برجام در حال شیطنت رسانه‌ای است که اصلاح‌‌‌طلبان با پیوستن به استانداردهای جهانی گفته‌‌‌اند مشکلات حل می‌شود. ما گفتیم جزئی از مشکلات می‌تواند حل شود و این را عامدانه تبلیغ می‌‌کنند؛ در این دام نیفتیم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت یادآور شد: به رییس مجلس در سفر به مسکو گفتند اگر استانداردها اجرا نشود، نمی‌‌‌توانیم با شما تجارت کنیم. قبل تصویب CFT دو ساعت مقامات سیاسی و امنیتی در این خصوص توضیح دادند و بعد عده‌‌‌‌‌‌‌ای دوباره در مجلس تبلیغات کردند. کنوانسیون مریدا در مجلس قبل تصویب شد و صدایی هم از آن درنیامد که به مراتب موارد گسترده‌‌‌تری را دربرمی‌‌‌گرفت. الان فشار آورند که اگر تصمیمی گرفته می‌شود، هزینه‌‌‌ها به دوش یک گروه باشد.

صادقی با تاکید بر اینکه ما نیاز به همبستگی اجتماعی داریم، یادآور شد: باید همه به میدان بیایند. جبهه ملی هم باید بتواند کنگره برگزار کند. باید به بلوغ برسیم و مسائل را حل کنیم. ایستا و راکد نمی‌‌‌توان به مسائل نگاه کرد. نباید ابزاری هم به این مسائل نگاه کنیم. امیدواریم عمق استراتژی خودمان را به جای سواحل مدیترانه در جامعه خودمان جستجو کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها