رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395593

دوبی ارز مجازی صادر میکند

ساعت24-دوبی در حال حرکت به سمت صدور ارز مجازی خود است.

به گزارش یو تی بی، این ارز مجازی برای پرداخت شهریه مدارس، خرید در فروشگاه‌ها و پرداخت قبوض آب و برق استفاده خواهد شد. شرکت "ام کردیت" در حال همکاری با دپارتمان توسعه اقتصادی دوبی برای طراحی و عرضه این ارز است. در صورت تحقق این هدف، دوبی نخستین شهر جهان خواهد بود که به ساکنان خود امکان استفاده از ارز مجازی در امور روزمره را می دهد.

دوبی در نظر دارد در سال های آینده تا ۱۰۰ هزار ارز مجازی صادر کند. ام کردیت گفته است این ارز مراحل آزمایشی خود را می‌گذارند و منتظر صدور مجوز از مقامات اماراتی است. مقامات ناظر در حال بررسی قانون‌گذاری مناسب این ارز هستند اما این احتمال وجود دارد که این ارز در ماه‌های آینده به طور رسمی وارد بازار شود.

قرار است این ارز مجازی به درهم- واحد پول امارات- پیوند بخورد. زک چی- مدیرعامل شرکت " پوندی ایکس" که زیرساخت بلاک چین لازم برای این پروژه را مهیا می کند گفت این پروژه پیشرفتی مهم در عرصه توسعه فناوری بلاک چین خواهد بود.

امارات تنها کشوری نیست که در حال کار بر روی معرفی ارزمجازی خود است. ونزوئلا اخیرا از ارز مجازی خود به نام پترو رونمایی کرده است و اوکراین نیز در حال بررسی امکان ورود ارزهای مجازی به بازارهای مالی خود است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها