رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395721

واکنش آمریکا به تایید قتل خاشقچی: فقط ابراز تاسف!/ ترامپ: توضیح عربستان قابل اعتماد است!

ساعت24-رئیس جمهوری آمریکا گفته است که به توضیحات عربستان درباره مرگ روزنامه نگار مخالف سعودی باور دارد و همچنین دستگیری ۱۸ سعودی را نخستین گام خوب اعلام کرد.

بن سلمان و ترامپ
عربستان روز جمعه اعلام کرد که جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف دولت ریاض در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده و در این راستا ۱۸ سعودی برای بررسی‌های بیشتر دستگیر شده و احمد عسیری، معاون مدیر اطلاعات عربستان از کار برکنار شده است.

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به توضیحات عربستان در این باره اعتماد دارد یا خیر، گفت: اعتماد دارم. البته هنوز زود است ما هنوز بررسی‌ها و تحقیقات خود را کامل نکرده‌ایم. اما فکر می‌کنم که این یک گام نخست بسیار مهم است.

وی افزود: به نظر من تفسیر سعودی قابل اعتماد و مرگ خاشقجی غیرقابل قبول است.

ترامپ همچنین گفت که مذاکرات با مقام‌های سعودی ادامه می‌یابد و شامل برخی سوالات درباره یکسری رخدادهای منتهی به مرگ این روزنامه نگار می‌شود.

وی همچنین گفته که با کنگره درباره دستیابی به یک پاسخ درست همکاری می‌کند.

واکنش کاخ سفید به تأیید خبر قتل خاشقچی: فقط ابراز تاسف!

همچنین سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اعلام رسمی خبر قتل جمال خاشقچی گفت: آمریکا از روایت عربستان در خصوص قتل خاشقجی مطلع شده است ولی همچنان تحقیقات در این خصوص را از نزدیک دنبال می کند.

وی افزود: ما از کشته شدن جمال خاشقجی ابراز تاسف می کنیم و به خانواده و دوستان او تسلیت می گوییم و خواستار اجرای سریع و شفاف عدالت در مورد قضیه قتل خاشقجی طبق تمام معیارهای قانونی هستیم. در همین حال، پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور دقایقی پیش تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه سعودی در خصوص قتل جمال خاشقجی گفتگو کردند.

با این حال، برخی از قانونگذاران آمریکایی در هر دو طرف تردید خود را درباره توضیح اعتراف سعودی برای ناپدید شدن خاشقجی اعلام کرده‌اند.

سناتور ریچارد بلومنتال عربستان را به خرید زمان و لاپوشانی متهم کرده و خواستار تحقیقاتی با دخالت آمریکا و استفاده از صداها و تصاویر ضبط شده درباره ناپدید شدن این روزنامه نگار شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها