رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395749

خواص رامبوتان | فواید بی نظیر رامبوتان برای پوست و مو و افزایش کیفیت اسپرم

رامبوتان فواید بیشماری دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمنیه خواص رامبوتان آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

رامبوتان
html>

معرفی رامبوتان


رامبوتان یک درخت استوایی متوسط است و متعلق به خانواده Sapindaceae است. نام علمی آن Nephelium lapcapum می باشد، . این میوه بومی به منطقه مالایی-اندونزی و برخی دیگر مناطق آسیای جنوب شرقی می باشد لذا بسیاری از مردم غربی از دنیای غرب با میوه رمبوتان آشنا نیستند.
درخت رامبوتان معمولا تا ارتفاع 80 پا رشد می کند و در مناطق گرمسیری رشد می کند، بیشتر در آسیا این میوه ها فراوان است. همچنین این گیاه در نقاط مختلف جهان کشت شده است. درختان رامبوتان در قسمت های خاصی از استرالیا و آمریکای مرکزی کاشته شده اند. فصل رامبوتان در واقع دو بار در سال رخ می دهد: از ماه ژوئن تا اوت و دسامبر تا ژانویه
میوه داخل پوست رامبوتان میوه عجیب و غریب بومی در جنوب آسیا است. این میوه شبیه گونه های یخ زده است، با پوست نازک و چرم مانند و چندین سازه آهکی که از آن بیرون می آید، دقیقا مانند دریایخ زده می باشد.

در حقیقت، در زبان مادری، رامبوت به معنی مو است. که با اشاره به پیشانی های مفرغ متعدد میوه می باشد. در ویتنامی، میوه chom chom (که به معنی موهای کثیف) نامیده می شود، که اشاره به ستون های پوشش پوست آن است.نام دیگر رامبوتان مژکی می باشد
رامبوتان طعم شیرینی دارد.

خواص رامبوتان

خواص رامبوتان
Rambutan حاوی مقدار زیادی فیبر است . مقدار زیادی آهن دارد که کمک می کند تا سیستم قلبی عروقی در شرایط مطلوب حفظ شود.

اگرچه رامبوتان میوه ای کوچک است، حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین C است - مواد مغذی که ایمنی را افزایش می دهد و سموم رااز بدن شما خارج می کند.

Rambutan حاوی مس است، یکی دیگر از مواد معدنی است که در کنار هم با آهن کار می کند تا سلامت عروق خونی و سلول های خونی را بهبود بخشد (زیرا منبع خوبی از آهن است).

خواص رامبوتان در بارداری


Rambutan مزایای متعددی در دوران بارداری دارد. یک دلیل اینکه شیرین است. این میوه به بهبود سرگیجه یا علائم تهوع کننده کمک می کند که در دوران بارداری شایع هستند.


دارای خواص ضدباکتری و ضد عفونی است


مطالعات نشان می دهد که رمبوتان از زمان های باستان برای خواص ضد باکتری خود استفاده شده است. مطالعات خاصی نیز درباره خواص ضد عفونی میوه، که بدن را در برابر عفونت های متعدد محافظت می کند، صحبت می کنند. این میوه باعث بهبودی زخم می شود.


چربی ناخواسته را کاهش می دهد

میوه می تواند در کاهش چربی بدن به دلیل فیبر و محتوای بالای آب و کم کالری آن موثر باشد.

خواص رامبوتان در بارداری
خواص رامبوتان برای کم خونی

Rambutan غنی از آهن است - مواد مغذی ضروری برای عملکرد بدن انسان می باشد . بدن برای انتقال اکسیژن از ریه ها به بافت های مختلف بدن استفاده می کند و کمبود آن می تواند شرایطی نظیر کم خونی را ایجاد کند.

خواص رامبوتان برای پوست و مو

این میوه دارای محتوای آب بالا می باشد، آن را در پرآب کردن پوست کمک می کند، و پوست را نرم می نماید. همچنین اثر مشابهی بر کیفیت مو دارد. خواص ضد باکتری رمبوتان ممکن است از شوره سر و دیگر مشکلات پوستی مثل خارش استفاده شود
مس در رمبوتان ریزش مو را درمان می کند. همچنین رنگ مو را تشدید می کند و مانع از پیری زودرس می شود.
Rambutan حاوی پروتئین است که می تواند ریشه های مو را تقویت کند. ویتامین C همچنین می تواند سبب زیبایی موهای شماگردد. شما می توانید به راحتی آب رامبوتان را به موهای خود بمالید و بگذارید تا حدود 15 دقیقه قبل از شامپو به روی مو باشد.

غنی از ویتامین C

Rambutan دارای مقدار زیادی ویتامین C است. مصرف ده تا دوازده میوه می تواند بدن را با 75-90 میلی گرم اسید اسکوربیک تامین نماید. این ویتامین کمک می کند تا از آسیب سلولی جلوگیری شود و جذب آهن در بدن را افزایش دهد.

کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد

مقدار ویتامین C در رمبوتان نیز برای توسعه اسپرم بسیار مهم است و عدم وجود آن در مردان می تواند منجر به محدودیت توانایی تولید مثل گردد. مصرف میوه به نظر می رسد که کیفیت و کمیت اسپرم را افزایش می دهد.

خواص ضد سرطان رامبوتان

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه چیانگ مای در تایلند گزارش دادند که میوه حاوی آنتی اکسیدان های موثر شناخته شده به عنوان فلاونوئیدها است که انواع مختلفی از آنها موجب کاهش کلسترول می گردد و معتقدند که رامبوتان خواص ضد سرطان دارند. Rambutan یکی از آن میوه ها با محتوای آنتی اکسیدانی بالایی است که به اندازه کافی موجب می شود که از سرطان جلوگیری کند. این آنتی اکسیدان ها می توانند با التهاب مبارزه کنند و از سلول های بدن محافظت کنند.
ویتامین C در میوه نیز در این زمینه کمک می کند. این ویژگی رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کند و از انواع مختلف سرطان جلوگیری می کند.

بر اساس یک مطالعه، پوست های ریموتان می توانند رشد سلول های سرطانی را تغییر دهند و حتی می توانند برای درمان سرطان کبد مورد استفاده قرار گیرند. و همانطور که در گزارش دیگری آمده است، خوردن پنج رمبوتان هر روز می تواند خطر ابتلا به سرطان را به طور چشمگیری کاهش دهد.

خواص رامبوتان برای کم خونی

قسمت های مورد استفاده رامبوتان


استفاده از Rambutan لزوما در مورد میوه به تنهایی نیست بخش های مختلف از درخت را می توان در بسیاری از موارد استفاده کرد. در اینجا چند نمونه اشاره شده است:

• برگ Rambutan را می توان برای مراقبت های اولیه مو استفاده کرد. برگ را با رنده خرد کنید، آب را اضافه کنید و عصاره را فشار دهید. عصاره را روی مو و پوست سر خود قرار دهید. این کار به بهبود سلامت مو کمک می کند

برگها را می توان برای درمان تب نیز استفاده کرد. چند برگ رامبوتان را در 3 لیوان آب جوشانده و سپس فشار دهید. این ترکیب را سه بار در روز بنوشید تا بدن شما بهبود یابد. آنها همچنین ممکن است برای از بین بردن سردرد کار کنند.

• دانه های Rambutan را می توان برای بهبود پوست شما استفاده کرد. دانه ها را به صورت رب درآورید و روی پوست خود بمالید تا رنگ پوست شما روشن و واضح تر به نظر برسد. استفاده از دانه های رامبوتان بر روی پوست شما به طور مرتب کمک خواهد کرد که پوست شما نرم تر و سالم تر شود

دانه ها همچنین می توانند برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت استفاده شوند. دانه ها را بشکنید، آنها را به قطعات کوچک خرد کنید و اجازه دهید تا چند روز خشک شوند. پودر را با مخلوط کردن آن با آب گرم میل نمایید. این کار به شما کمک می کند قند خون خود را در سطوح سالم آن حفظ کنید.

نحوه مصرف رامبوتان

نحوه مصرف رامبوتان
رامبوتان رسیده را انتخاب کنید . میوه را از وسط با پاقو ببرید و پوست آن را جدا نمایید و میوه وسط آن را میل نمایید میوه ای مشابه انگور می باشد: بیضی شکل، کمی شفاف و سفید یا زرد کم رنگ است.

دانستنی های مهم در مورد رامبوتان

رامبوتان از نظر طعم و مزه از نظر ظاهری تا حدودی شبیه لچین است و به همین دلیل لچکی مودار یا کاذب نیز نامیده می شود .

اما همچنین به دلیل خارهای نرم بسیاری که دارد ، به راحتی قابل خوردن است. این خارها قهوه ای می شوند و به سرعت خشک می شوند و باعث ناخوشایند شدن میوه می شوند. با این حال ، این هیچ ارتباطی با تفاله تازه داخل آن ندارد. رامبوتان به اندازه آلو یا شاه بلوط است.

طعم رامبوتان خیلی شیرین نیست و کمی نت ترشی دارد .

اطلاعات: 100 گرم پالپ حدود 65 کالری دارد ، تقریباً فاقد چربی و مقدار زیادی ویتامین C و مواد معدنی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها