رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395787

شجاعت اخلاقی قابل‌تحسین یک وزیر مستعفی

آخرین طرفدار اقتصاد آزاد هم از دولت رفت

ساعت24-مسعود نیلی و برخی از گروه همکارانش در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یازدهم که البته در دولت دوازدهم فعالیتی نداشتن در ماه‌های تازه سپری‌شده به‌تدریج از دولت بیرون آمدند.

خبر
گروه هواداران اقتصاد آزاد و رقابتی در دولت دوازدهم و با کاهش قدرت اسحاق جهانگیری در کابینه هرگز توانایی رقابت با افرادی مثل محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و سایر کسانی که مخالف شدید کاهش اختیارات و تصدی‌گری دولتی هستند را نداشتند . حالا با استعفای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم که با صراحت و شجاعت اخلاقی هواداری خود را از اقتصاد رقابتی و از کاهش مداخلات دولت در اقتصاد در 5 سال فعالیت خود در دولت‌های حسن روحانی بازگو می‌کرد آخرین طرفدار اقتصاد آزاد در دولت حسن روحانی نیز کابینه را به میل خود ترک کرد. وزیر راه و شهرسازی که در هفته‌های اخیر جزو خبرسازترین اعضای کابینه دولت دوازدهم بوده و شایعه‌هایی درباره استیضاح یا استعفای وی به‌طور متناوب مطرح می‌شد، امروز متن استعفای خود را منتشر کرد تا رسماً از سمت خود خداحافظی کند؛ البته استعفایی که متعلق به یک ماه و نیم قبل است و هنوز رئیس‌جمهور واکنشی به آن نشان نداده است.

این نامه که تاریخ ۱۰ شهریورماه سال جاری روی آن خورده، از سوی وزیر راه و شهرسازی خطاب به رئیس‌جمهور نوشته و در آن درخواست می‌کند که با استعفای وی موافقت کند.در این خصوص سید قاسم بی‌نیاز، مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تأیید استعفای آخوندی، تصریح کرد: متن استعفا تقدیم رئیس‌جمهوری شده است و تصمیم نهایی در این رابطه با رئیس‌جمهور است.آخوندی در این نامه آورده است:پیرو سه بار درخواستی که سال گذشته از محضر جنابعالی (رئیس‌جمهوری) داشتم اجازه می‌خواهم از خدمت شما از دولت رخصت بخواهم. به نظر نمی‌رسد در ارتباط با روش بازآفرینی شهری موردنظر جنابعالی بتوانم کار مؤثری انجام دهم. همچنین در ارتباط باسیاست دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود کشور نیز امکان هماهنگی ندارم. این حق شماست که وزیر همراه‌تری را در دولت داشته باشید.

خواهشمندم این بار با درخواست این‌جانب موافقت و در تعیین جانشین تسریع فرمایید.وی با انتشار علنی استعفای خود در ضمن به روش و راهبردهای اقتصادی دولت دوازدهم نیز اعتراض کرد. وزیر راه و شهرسازی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در ادامه این نامه آورده: من بر این اعتقاد هستم که سه اصل پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی را در هیچ شرایطی نباید زیر پا گذاشت. آنچه که در تدبیر شرایط سخت جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا شاهدیم، دقیقاً نقض همین سه اصل است. درهرصورت با این سطح از تفاوت دیدگاه از حیث اخلاقی ادامه کار من درست نیست. خواهش می‌کنم که به من رخصت دهید در اولین فرصت از خدمتتان خارج شوم ولی درخواست دارم که این زمان از پایان مهرماه سال جاری فراتر نرود. برای جنابعالی و همکاران در دولت و مردم عزیز ایران آرزوی توفیق و سرافرازی دارم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها