رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395841

خواص کارامبولا | معجزه کارامبولا برای رفع یبوست

کارامبولا دارای فواید بیشماری برای سلامتی است این میوه لذیذ در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله یبوست و دیابت تاثیر بسزایی دارد در این مطلب میخواهیم شما را با خواص آن آشنا کنیم.

کارامبولا
html>

معرفی کارامبولا یا تورومبولو

در محدوده میوه های عجیب و غریب استوایی، کارامبولا بیشتر به دلیل خواص دارویی آن از نظر پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند کم خونی، دیابت، عوارض ناشی از دنگی و دیگر موارد شناخته شده است.
همچنین به عنوان میوه ستاره (میوه ستاره به زبان انگلیسی) به دلیل ظاهر مشابه آن به ستاره زمانی که برش داده می شود شناخته می شود،
کارامبولا با نام های مختلف شناخته شده است: پنج انگشت (جمهوری دومینیکن)، چینی یا شیرین تامارند (ونزوئلا)، تیموریو (کاستاریکا) و کارامبلیرو (برزیل) .
یک میوه عجیب و غریب بومی اندونزی و مالزی ،آمریکایی (کلمبیا، جمهوری دومینیکن، ونزوئلا، مکزیک، هندوراس) ، کاستاریکا، پاناما، پورتوریکو، و غیره)، آسیا و برخی از کشورهای مدیترانه ای می باشد. در آغاز آن با طعم بیش از حد شیرین مشخص شده است

ظاهر و وزن
این میوه یک ظاهر بیضی شکل دارد که پنج بال آن را می پوشاند و یک شکل خاص دارد که یک ستاره با پنج نقطه می باشد. و طول تقریبی بین 7 تا 12 سانتیمتر دارد.

رنگ

این میوه دارای یک پوست خوب، براق و خوراکی رنگی بین سبز یا طلایی و زرد یا سبز می باشد همچنین ترد با یک بافت نرم از رنگ زرد شیشه ای است.

طعم

میوه های بزرگ تر خوشمزه تر و شیرین تر از آنهایی هستند که ریزترند و ممکن است طعم تلخ و شیرین داشته باشند.

درخت کارامبولا
درخت این میوه ممکن است به ارتفاع 10 متر برسد و متشکل از بسیاری از برگ های سبز است، علاوه بر این، گل های آن در خوشه های کوتاه ظاهر می شوند و رنگ صورتی دارند.
میوه آن از یک توت با 5 دنده برجسته که حاوی سه تا پنج شیار طولی می باشد.

لازم به ذکر است که محل رشدآن باید در آفتاب کامل، محافظت شده از باد، در هوای بارانی گرمسیری با درجه حرارت بالاتر از 5 ºCباشد و در خاک های غنی از مواد آلی و زهکشی خوب رشد می کند.

خواص کارامبولا

خواص کارامبولا
از آنجا که پالپ آبدار آن یکی از بهترین منابع:

پروتئین پتاسیم
ویتامینA کلسیم
ویتامین C آنتی اکسیدان

به منظور جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان، بیماری های تخریب کننده و قلب و عروق مفید است، همچنین، مصرف آن در زنان باردار و در مراحل شیردهی، در ورزشکاران، کودکان، جوانان و بزرگسالان برای رژیم سالم و متعادل توصیه می شود.
منبع پتاسیم
این میوه سرشار از پتاسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای انتقال و تولید امواج عصبی است. و در تعادل آب داخل و خارج سلول دخالت دارد.
این میوه حاوی ویتامین C و A می باشدکه برای سیستم ایمنی، تشکیل کلاژن و بهبود وضعیت پوست مفید می باشد.
سهم هر دو ویتامین باعث می شود که این میوه توسط کل جمعیت مصرف شود، به ویژه؛ افرادی که مرکبات را تحمل نمی کنند. همانطور که می دانید ویتامین A به چشم، پوست و وضعیت عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. همچنین، ویتامین C در تشکیل کلاژن، استخوان و دندان دخالت دارد.
کارامبولا کمک می کند تا از کم خونی جلوگیری شود و تب کاهش یابد.

خواص کارامبولا برای کاهش وزن


با این حال، کارامبولا به واسطه مصرف کم کالری، مانند چربی ها و هیدرات ها و محتوای آب بالا، با ویژگی های سم زدایی مشخص می شود. این میوه ایده آل برای افرادی است که می خواهند از لحاظ وزن و یا رژیم غذایی برای از دست دادن وزن مصرف نمایند.

مضرات کارامبولا

خواص کارامبولا برای رفع یبوست
همانطور که قبلا گفتیم، کارامبولا حاوی فیبر است، همانطور که می دانید تنظیم کننده متابولیسم است، که به عنوان یک ملین به افرادی که از یبوست رنج می برند کمک می کند.

خواص کارامبولا برای دیابت


کارامبولا را به عنوان ملین ملایم عمل می کند که همراه با محتوای فیبر محلول آن، گزینه ای عالی برای بهبود ترشح روده و همچنین توانایی مصرف دیابتی ها می باشد.

کارامولا میوه ای است که مصرف آن 100 درصد مطمئن است، به دلیل مصرف کم کربوهیدرات ها و مقدار بالای پتاسیم آن، باعث افزایش ناگهانی گلوکز خون نمی شود

نحوه مصرف کارامبولا


کارامبولا را می توانید به تنهایی میل نمایید، همچنین می تواند در آب، نان، مربا و سایر دسرها استفاده کرد. در اینجا شما را با 3 دستورالعمل و ایده را برای مصرف آن آشنا می کنیم:

مربا کارامبولا
در یک ظرف 6 عدد کارامبولا را که قبلا شسته و برش داده میریزیم، شکر و پوست لیمو را هم بریزید. از 45 دقیقه تا 1 ساعت مرتب به هم میزنیم (تا زمانی که آب آن کاهش پیدا کرده و مربا شکل می گیرد). هنگامی که آماده می شود، آن را در یک ظرف شیشه ای قرار داده و خنک کنید و سپس آن را در یخچال قرار دهید و میل نمایید.

شربت کارامبولا
از پالپ 13عدد کارامبولا شسته شده برش دهید، آنها را در مخلوط کن با شکر مخلوط کنید. هنگامی که همه چیز به خوبی مخلوط شده است، ما آن را فشار می دهیم و در نهایت آن را با یخ میل نمایید.

دسر کارامبولا
کارامبولا را شستشو می کنیم و برش می دهیم (پوست بریده نمی شود)، ما آنها را با آب پرتقال مخلوط کرده، یک قند را روی آن بریزید و آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

نحوه مصرف کارامبولا

مضرات کارامبولا
با توجه به مطالعات علمی، مصرف بیش از حد کارامبلا می تواند یک نوع مسمومیت با اثرات نوروفوتوکسیک و عصبی ایجاد کند، همچنین می تواند به مشکلات کلیه و به نوبه خود در سیستم عصبی مرکزی منجر شود، زیرا این میوه دارای اسید به نام "کارامبوکسین" است. به همین دلیل توصیه نمی شود و باید ممنوع شود برای افرادی که نارسایی کلیه دارند یا افرادی که در پروسه های دیالیز هستند زیرا ظرفیت حذف این سم را ندارد.

شایع ترین علایم مصرف بیش حد ، سکته کردن، تغییر وضعیت آگاهی، استفراغ، روانگردان، صرع و مسمومیت است. به همین دلیل با مشاوره پزشک مصرف گردد.

کارامبولا چقدر سالم است؟

تقریباً بدون چربی ، بسیار کم کالری و نسبتاً سرشار از مواد معدنی مانند فسفر ، آهن و منیزیم: میوه ستاره یک لذت است بدون پشیمانی. با حدود 34 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم ، خمیر ریز آن نیز بیش از یک سوم نیاز روزانه ما به 100 میلی گرم کمک می کند.

کارامبولاهمچنین منبع عالی ترکیبات گیاهی سالم ، از جمله کوئرستین ، اسید گالیک و اپی کاتچین است. این ترکیبات گیاهی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و برای سلامتی مفید هستند .

اگر از کمبود آهن شناخته شده رنج می برید ، کارامبولا دقیقاً میوه ایده آل نیست: حاوی مقدار زیادی اسید اگزالیک است که همچنین مانع جذب آهن در بدن می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها