رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395858

درخواست آمریکا از روسیه برای مذاکره درباره کره شمالی

ساعت 24- آمریکا از روسیه دعوت کرده تا پیرامون کره شمالی به گفتگو بپردازند.

style="text-align:justify">به گزارش تاس، «ایگور مورگولو» معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که کاخ سفید از کرملین خواسته است تا برای رایزنی در ارتباط با مسئله کره شمالی و همچنین سایر مسائل شبه جزیره کره، مذاکره دوجانبه در واشنگتن برگزار شود.

معاون وزارت خارجه روسیه همچنین افزود که «استیو بیگن»، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از او خواسته است تا پایان سال میلادی جاری، یعنی تا کمتر از سه ماه دیگر این مذاکرات میان دو کشور پیرامون اختلافات در مورد مسائل مورد بحث درباره شبه جزیره کره برگزار گردد.

این دیپلمات بلندپایه روس در عین حال گفت اگرچه تاریخی دقیقی پیرامون این مذاکرات تعیین نشده، اما مسکو دعوت واشنگتن را پذیرفته است.

روابط آمریکا و کره شمالی از اواخر خردادماه سال جاری پس از دیدار رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور دچار تغییراتی شده و دونالد ترامپ مدعی است که توانسته با رهبر کره شمالی به توافق خوبی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره دست یابد.

با این حال توافق مورد ادعای ترامپ با کره شمالی در داخل آمریکا با انتقادات بسیار تندی روبروست و منتقدان می‌گویند این توافق بسیار مبهم و نامشخص است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها