رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395865

آزمایش‌هایی که پس از ۴۰ سالگی جانتان را نجات میدهد

ساعت 24- خانم‌ها برای اطمینان از سلامتی خود در دهه ۴۰ زندگی باید برخی از آزمایش‌ها را انجام دهند.

style="text-align:justify">حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند، در اختیار آنها قرار دهد.

خانم‌ها در دهه ۴۰ زندگی باید مراقب باشند تا به بیماری فشارخون، دیابت، بیماری‌های قلبی و روماتیسم مبتلا نشوند،‌ در این بین انجام دادن سالیانه برخی چکاپ‌ها برای پیشگیری و تشخیص این موارد و مبتلا نشدن به برخی سرطان‌ها ضروری است.

مراقب چشمانتان باشید

پس از ۴۰ سالگی افراد دچار پیرچشمی یا برخی بیماری‌های وابسته به سن مانند آب مروارید یا کاتاراکت، آب سیاه یا گلوکوم، رتینوپاتی دیابتی، دژنراسیون ماکویا می‌شوند و در صورت تشخیص اولیه، درمان به سرعت انجام گرفته و فرد گرفتار کم بینایی یا نابینایی نخواهد شد.

دیابت را در دست کم نگیرید

بسیاری از خانم‌ها پس از سن ۴۰ سالگی به دلیل افزایش وزن و کم تحرکی به دیابت یا قندخون مبتلا می‌شوند، برای تشخیص زودهنگام و پیشگیری از ابتلا به بیماری قندخون یا دیابت باید آزمایش قندخون ناشتا بدهید، اگر میزان قندخون ناشتای شما بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ بود یعنی در مرحله پری دیابت یا پیش دیابت قرار دارید و باید با رعایت رژیم غذایی و افزایش تحرک از دیابتی شدن جلوگیری کنید.

اگر قندخون شما بالای ۱۲۵ بود یعنی به دیابت مبتلا هستید و باید با مراجعه به پزشک تحت درمان قرار بگیرید، در این زمان پزشک برای تشخیص دقیق دیابت، هموگلوبین A۱C را تجویز می‌کند، این آزمایش برای سنجش سطح گلوکز خون هر سه ماه یکبار تکرار می‌شود.

آزمایشی برای تشخیص سرطان روده

خانم‌ها باید پس از ۴۰ سالگی آزمایش مدفوع بدهند، زیرا وجود خون در مدفوع یکی از پارامترهای اولیه در بروز سرطان روده بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین خانم‌هایی که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان کولون یا روده بزرگ دارند، باید پس از ۴۰ سالگی یکبار کولونوسکوپی انجام دهند، برای مراجعه و انجام کولونوسکوپی سن ابتلا به سرطان در فامیل درجه یک کمک کننده است، به عنوان مثال اگر خواهر فردی در ۵۴ سالگی به سرطان روده بزرگ مبتلا شده بود است خواهرش باید در سن ۴۴ سالگی کولونوسکوپی شود.

غربالگری سرطان سینه را بعد از ۴۰ سالگی فراموش نکنید

بر اساس توصیه پزشکان در انجمن سرطان آمریکا معاینه برای پیشگیری از سرطان پستان را باید خانم‌های بالای ۴۰ سال مورد توجه قرار دهند، اما نکته حائز اهمیت این است که سابقه فامیلی در این سرطان نقشی مهم دارد، در صورتی یکی از خانم‌های درجه یک فامیل به سرطان سینه مبتلا شده باشد باید بعد از ۴۰ سالگی به پزشک مراجعه و ماموگرافی انجام داد.

خانم‌ها تا ۵۰ سالگی باید به هر گونه توده در سینه‌های خود حساس باشند و با مشاهده هر برجستگی یا توده و تغییر در شکل سینه‌ها به پزشک مراجعه کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها